پرش به محتوا

تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف LSF 

تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف LSF :سازه های فولادی سرد نورد (Cold-Formed Steel Structures) از سال های 1886 در انگلستان رواج یافت.

از همان ابتدا، این مقاطع در استانداردهای بریتانیا (BS) جای گرفتند و با نگاه آیین نامه ای به طراحی و تولید آن ها نظام مند گردید. قاب بندی چوبی که از قرن 17 توسط مهندسان معماری امریکایی ابداع شده بود در همان سال های 1880 در حال ادغام  با پروفیل های فولادی مقاطع قوطی شکل بودند.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف LSF

تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف LSF در ادامه نمونه های متنوعی در بریتانیا و آلمان و آمریکا از این نوع قاب بندی ساخته می شد تا فولاد وارد قاب بندی ساختمان شود.

در سال 1914 در انگلستان برای نخستین بار مقطع C شکل سرد نورد شده که در صنعت LSF به نام إستاد( Stud) شناخته می شود در صنعت ساختمان های قاب بندی شده وارد گردید و قاب بندی فلزی را شکل داد.

این قاب بندی با تقلیل وزن ساختمان های چوبی تا یک سوم آن، آغاز تحولی جدید در قاب های ساختمانی و گسترش صنعت جدیدی در ساختمان بود که با استقبال زیادی از مجامع مهندسی به ویژه در امریکا روبرو گردید.

در سال 1939 مؤسسه ی امریکایی فولاد و فلز AISI  در دانشگاه کرونل و دانشگاه واشنگتن تحقیقات گسترده ای را با مدیریت پروفسور جورج وینتر (Georg WInter) آغاز نمود و در سال 1946 نخستین مجموعه از استاندارد طراحی سازه های سرد نورد از( AISI) منتشر شد که سرآغاز سلسله استانداردهای جهانی( AISI) گردید و امروزه تنها مرجع اساسی کلیه ی استانداردهای دیگر کشورها در زمینه ی سازه های سرد نورد و دیگر آیین نامه های امریکا و کانادا می باشد.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

Lightweight Steel Framing – LSF

در اواخر دهه ی 80 قاب بندی (LGSF) توسط طراحان و مهندسین خلاق با قاب های بتونی و فولادی مرسوم ترکیب گردید.

مهندس معمار Abraham Rigtman با استفاده از سازه های سرد نورد در دیوارها و سقف های یک ساختمان 6 طبقه در آلاباما مبدع واژه ای شد به نام قاب های فلزی سبک (Lightweight Steel Framing – LSF)، که در حقیقت اشاره داشت به نهایت سبک سازی در ساختمان. از سال 1992 متون متنوعی در ارتباط با LSF و روش های طراحی و ارجرای آن در ساختمان منتشر گردید.

می توان گفت LSF محدوده وسیعی از به کارگیری مصالح ساختمانی برای دست یابی به 3 هدف عمده در صنعت ساختمان سازی می باشد:

1- سرعت در اجرا و بهره وری

2- افزایش مقاومت و پایداری بالا

3- سبک تر کردن و کاهش جرم ساختمان

گسترش و توسعه ی میزان استفاده از قاب های سازه ای سردنورد ساختمانی در کشورهای امریکای شمالی و همچنین پیشرفت گسترده صنایع هوشمند و نرم افزارهای تولیدی و محاسباتی، CAD/CAM وارد تولید CFS گردید و تولید این نوع سازه ها با دقت و سرعت بسیار بالا و پیش ساخته سازی صنعتی راه توسعه ی آن در تمام جهان هموارتر گردید و (LSF ) علاقمندان بسیاری در حوزه ی صنعت ساختمان از مهندسان معمار و سازه تا پیمانکاران بزرگ و کوچک را مجدوب خود ساخته است.

تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف LSF

ال اس اف

تا اینجا مطالبی در ارتباط با تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف LSF گفتیم اما برای اینکه متوجه شویم سازه ال اس اف چیست توضیح مختصری می دهیم:

سازه ال اس اف یا LSF همانطور که در متن هم ذکر شد از LIGHT WEIGHT STEEL FRAME به معنای سازه سبک فولادی گرفته می شود. 

سازه ال اس اف یک سازه پیش ساخته است که از ورق فولاد گالوانیزه سرد نورد شده تولید می شود.

در واقع درست است که این یک سازه پیش ساخته است اما هیچ شباهتی به کانکس های معمول که در ذهن وجود دارد ، ندارد. سازه ال اس اف  با توجه به نقشه و پلن معماری به صورت پروفیل های استاد و رانر، در کارخانه تولید می شود و سپس به محل پروژه انتقال داده شده و نصب می شود. ساختمانی که با lsf تولید می شود از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سازه های بتنی و فولادی ندارد.

سازه ال اس اف جزو سازه های محبوب ساختمانی و جزو پیشرفته ترین سازه های موجود در سال های اخیر است، به طوری که هر فردی حتی اندک اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد برای ساخت سازه و ساختمان خود به سازه ال اس اف رجوع می کند.

این محبوبیت سازه ال اس اف ناشی از موارد زیادی است مانند :

  • یکنواختی و کیفیت بالاتر سازه به دلیل تولید شدن در کارخانه
  • سرعت بالای ساخت و اجرا در lsf به دلیل تولید شدن در کارخانه و تسریع روند کار و عدم تاثیر شرایط جوی و محیطی
  • افزایش فضای مفید سازه به دلیل ضخامت کمتر دیوارها
  • سبکی سازه و در نتیجه
  • کاهش نیروی زلزله و تخریب کمتر ساختمان و کاهش خسارت مادی و جانی ناشی از وقایع و بلایای طبیعی
  • کاهش مصرف انرژی به دلیل استفاده از پشم سنگ و عایق کاری مناسب، مقاوم در برابر آتش و عملکرد صوتی خوب
  • وزن سبک تر سازه تا حدود 60 درصد نسبت به سازه های بتنی و فولادی و حمل و نقل آسان سازه
  • حداقل نخاله موجود نسبت به سازه های دیگر و مقدار نخاله 70 در صد کمتر از سازه های دیگر
  • سهولت در اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی به دلیل مشخص بودن محل عبور تاسیسات

مزایای سازه ال اس اف 

شرکت پیام دشت پارس

 مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف (lsf)

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

تاریخچه سازه های سبک فولادی ال اس اف LSF

تماس با ما  :

 

1-ایمیل شرکت : info@lsf.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

همراه بخش فروش: 09023737277

مرکز تماس: 1753

3-آدرس دفتر : تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40

4-همراه مهندس محمدی (مدیر عامل) : 09124942628

Call Now Button