پرش به محتوا

دلیل برتری سیستم ال اس اف LSF

دلیل برتری سیستم ال اس اف LSF به علت ویژگی های خاص و متعددی است که دارا است و هر کدام از این ویژگی ها در دنیای امروز صنعت ساختمان اهمیت زیادی دارد.

این سازه دارای ویژگی بسیار بیشتری نسبت به دیگر سیستم‌های صنعتی‌سازی است که اهم آنها را در ۷ مورد می‌توان ذکر نمود‌:

نخستین مزیت سیستم سازه‌ای ال اس اف LSF

آماده شدن تمام قطعات سازه و ساختمان برای نصب به صورت پیش ساخته می‌باشد‌.

پیش ساختگی موجب افزایش کیفیت ساخت و کاهش هزینه‌های اجرایی کارگاه و تسریع در بهره‌وری می‌باشد و این عامل در صنعتی‌سازی اهمت بسیار بالایی دارد‌.

درحالی که بقیه سازه‌های صنعتی و سنتی معمول چنین ویژگی مهمی ندارند‌.

دلیل دوم برتری ال اس اف LSF

به جهت خشک بودن تمام عملیات ساخت آن و یا میزان بسیار ناچیز مصرف آب در طول پروسه ساخت است‌.

و این عامل در شرایط منطقه‌ای کشور ما از لحاظ مصرف آب اهمیت بسیار زیادی دارد‌.

در شرایطی که اقلیم و زیست بوم ایران به ویژه ازنظر تأمین آب به عنوان مهم‌ترین عنصر حیات‌، برخلاف اظهارنظر‌های غیر کارشناسانه برخی افراد مبنی بر ظرفیت جمعیت ۱۵۰ میلیونی‌، توان پاسخ دهی به جمعیت بیش از ۴۰ میلیون نفر را ندارد.

و صنعت ساختمان در شیوه معمول یکی از پرمصرف‌ترین صنایع به شمار می‌رود‌، lsf به عنوان تنها گزینه مناسب خودنمایی می‌کند‌.

دلیل سوم برتری ال اس اف LSF

کاهش مصرف مصالح آلاینده و مخرب محیط زیست مانند سیمان به یک دهم می‌باشد‌.

سیمان یکی از آلاینده‌ترین صنایع در کشور ما است که هم در پروسه تولید و هم مصرف و هم پس از تخریب (‌به شکل نخاله‌) به دلیل اینکه در تولید گاز‌های کربنی و ایجاد شرایط گلخانه‌ای در مسیر تولید و همچنین محیط قلیایی شدید و فقدان قابلیت بازیافت کامل آن و حتی مساعد کردن فضا‌های مسکونی برای بیماری‌هایی مانند آرتریت یا روماتوئید یکی از دشمنان اساسی محیط زیست می‌باشد‌.

دلیل چهارم برتری ال اس اف LSF

مزیت‌های سازه‌ای آن است‌.

مزایایی از قبیل سبکی سازه که موجب سهولت در تولید و اجرای آن و همچنین کاهش جرم سازه و در نتیجه کاهش اثر شتاب در زلزله بر سازه و تأمین جانی و مالی مالکین و ساکنین می‌گردد .

و همچنین نامعین بودن سازه که موجب راحتی ترمیم و تعمیر و تعویض آن حتی در شرایطی که قسمتی از سازه دچار خسارت یا خرابی گردد می‌باشد‌.

مجموع این قابلیت‌ها موجب می‌گردد تا قابلیت دیگری به LSF افزوده شود و آن ارتقای طبقات ساختمان‌های موجود بر اساس ظرفیت باربری سازه موجود تا ارتفاع حداقل یک و حداکثر سه طبقه می‌باشد که دیگر سیستم‌های صنعتی‌سازی فاقد این قابلیت می‌باشند‌.

دلیل پنجم برتری سازه ال اس اف LSF

تجدیدپذیری و بازیافت تمام قطعات و مصالح مورداستفاده آن در چرخه استفاده مجدد مصالح آن است‌.

این مصالح چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم و چه به صورت تبدیل یافته و چه به صورت اصل آن قابل بازیافت و استفاده مجدد است .

و درعین حال هیچگونه پرت مصالح یا نخاله کارگاهی در آن وجود ندارد که این مزیت خاص در دیگر سازه‌های صنعتی موجود وجود ندارد‌.

دلیل ششم برتری سازه ال اس اف LSF

توانمندی بالای تلفیق پذیری آن با تمامی دیگر سازه‌های متعارف سنتی یا صنعتی به صوت سقف و دیوار مستقل می‌باشد که می‌تواند مزایای خود را به آنها انتقال دهد‌.

به طور مثال بار گسترده دیوار پیرامونی ال اس اف LSF زیر ۱۸۰ کیلوگرم و دیوار غیر باربر آن زیر ۱۲۰ کیلوگرم می‌باشد که به دلیل تأثیر این شدت بار مرده بر کاهش مقاطع سازه‌ای و سبک‌سازی کل سازه و تأمین امنیت و پایداری و صرفه اقتصادی به همراه لحاظ نمودن سرعت ساخت و دیگر مزایای آن تقریبا هیچ نوع دیواری قابلیت رقابت با آن را ندارد‌.

دلیل هفتم برتری سازه ال اس اف LSF

مجموع ویژگی‌های خاص آن در مسائل شهرسازی و مدیریت شهری آن است‌.

فقدان اثرات تخریبی قابل اعتنا یا خطرآفرین در زمان بروز حوادثی مانند زلزله به دلیل سیستم یکپارچه مصالح و سبکی آن و نامعین بودن سازه‌، یا فقدان آلایندگی محیط شهری در زمان عملیات ساختمانی به جهت خشک بودن و پیش ساخته بودن تمام مصالح و قطعات سازه‌ای و ساختمانی بودن آن و فقدان آلایندگی صوتی به جهت سبک بودن عملیات ساختمانی آن می‌باشد‌.

واقعیت این است که ما ناگزیر از صنعتی‌سازی و ناچار به استفاده از LSF هستیم.

در این جا به ذکر همین 7 مورد از دلایلی که باعث دلیل برتری سیستم ال اس اف LSF می شود بسنده می کنیم برای آگاهی بیشتر از  دلیل برتری سیستم ال اس اف LSF به مزایای سازه ال اس اف مراجعه کنید.

مرکز ال اس اف ایران  

 

مجری تخصصی سازه های فولادی سبک ال اس اف LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی   (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

Call Now Button