پرش به محتوا

سازه فلزی یا بتنی

سازه فلزی مقاوم تراست یا سازه بتنی؟ مقاومت سازه های فلزی در برای زلزله و آتش سوزی کمتر از سازه های بتنی بوده و سازه های بتنی می توانند مقاومت بسیار خوبی را در مقابل بلاهای طبیعی از خود نشان دهند.

این در حالی است که مقاومت سازه های فلزی در مقابل گذشت زمان بسیار بالاتر از سازه های بتنی بوده چرا که از افت مقاومت برخوردار نمی باشند و همین امر نیز سبب شده تا عمر مفید سازه های فلزی بالا باشد.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

سازه های فلزی

امروزه انواع بسیار مختلف از سازه های ساختمانی وجود دارد که هر کدام از این سازه ها با داشتن مزیت ها و معایب خود توانسته اند توجه بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کنند.

یکی از رایج ترین و بهترین سازه های مورد استفاده، سازه های فلزی می باشد که از قدیمی ترین سازه های مورد استفاده در کل جهان بوده و شما می توانید بی نظیرترین و باشکوه ترین سازه های فلزی را در کل جهان مشاهده نمایید.

از سازه های فلزی در ساخت و سازهای برج ها و ساختمان های مرتفع استفاده می شود که بی شک، شما در قسمت های مختلف کشور می توانید شاهد این سازه ها باشید.

مزیت های موجود در استفاده از سازه های فلزی به قدری بیشتر است که امروزه بسیاری از پیمانکاران و سرمایه گذاران به سمت استفاده از این سازه روی آورده اند.

اگر شما نیز قصد ساخت و ساز را دارید می توانید با مهندسان مورد نظر خود در ارتباط بوده و اطلاعات بسیار مفیدی را در خصوص این سازه بدست بیاورید؛ اما سوال این است که مقاومت سازه های فلزی بهتر است تا سازه های بتنی؟ که برای پاسخ به این سوال ما را تا آخر این مقاله همراهی کنید.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

سازه های بتنی

سازه های بتنی نیز از دیگر مهم ترین و پرطرفدارترین سازه های مورد استفاده در ساخت و سازها می باشد به گونه ای که شما می توانید شاهد استفاده از سازه های بتنی در تونل ها، پل ها و سدها باشید.

بسیاری از افراد به دنبال مقایسه مقاومت سازه های فلزی با سازه های بتنی هستند و سعی بر آن دارند تا با به دست آوردن اطلاعات مهم در این زمینه یکی از بهترین سازه ها را انتخاب کرده و مورد اجرا قرار دهد.

توجه داشته باشید که استفاده از سازه های بتنی نیز از مزایای بسیار بالایی برخوردار می باشد که از مهمترین این مزایا می توان به مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی، ارزان بودن مصالح و مواد اولیه آن، مقاوم بودن در برابر آتش و داشتن یک صلیب بیشتر در برابر دیگر سازه ها اشاره کرد. همچنین در نظر داشته باشید که هرگونه اشتباه و بی دقتی در ترکیب مواد بتنی مورد استفاده امکان دارد بر کیفیت سازه ی فلزی تاثیر منفی داشته باشد و همین امر سبب شده است تا مهندسان دقت و توجه بیشتری را در این خصوص از خود نشان دهند.

ویژگی های سازه های فلزی

در این بخش سعی بر آن داریم تا در مورد ویژگی های و مقاومت سازه های فلزی توضیحاتی را ارائه دهیم که از مهمترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مقاومت بالا در مقابل زلزله: سازه های فلزی نیروی کمتری را در هنگام زلزله متحمل می شوند. مهندسین امروزه به دنبال راهکارهایی برای افزایش نیروی وارد شده بر این سازه ها هستند.

– طول عمر: سازه های فلزی افت مقاومت نداشته اند و همین امر سبب می شود که به مدت طولانی عمر مفید داشته باشند.

– ارزش اقساط: در زمان تخریب ساختمان می توان از اسکلت فلزی استفاده های متعدد نمود که این امر برای سازه های فلزی یک مزیت بزرگی می باشد.

– مقاومت در برابر آتش سوزی: نقطه ذوب اسکلت های فلزی پایین تر بوده و همین امر سبب می شود مقاومت کمتری را در برابر آتش سوزی و حرارت از خود نشان دهد.

– سهولت در اجرا: سازه های فلزی از زمان بسیار بیشتری برای نصب و اجرا نیاز دارد

– هزینه ساخت: توجه داشته باشید که استفاده از سازه های فلزی بی شک به هزینه های بسیار زیادی نیازمند بوده و افراد بایستی سرمایه های کلانی را در اجرای این سازه داشته باشند.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

مقایسه مقاومت سازه های فلزی و بتنی

سازه فلزی مقاوم تراست یا سازه بتنی؟ اگر همچنان به دنبال مقایسه مقاومت سازه های فلزی با بتنی هستید می توانید با مطالعه ویژگی های هر کدام از آنها به این موضوع پی ببرید.

مقاومت سازه های فلزی در برای آتش سوزی و زلزله کمتر از سازه های بتنی می باشد که همین امر سبب شده است تا استفاده کنندگان از سازه های فلزی تاملی بسیار را در این باره داشته باشند.

همچنین می توان گفت که مقاومت سازه های فلزی در مقایسه با سازه های بتنی با توجه به نوع محیط استفاده شده متفاوت خواهد بود و سازه های فلزی از عمر مفید و ارزش اسقاط بسیار بالایی برخوردار بوده که این ویژگی ها نیز از مهم ترین نقاط قوت برای استفاده از این سازه های می باشد.

مرکز ال اس اف ایران  

 

پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک ال اس اف LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی  (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال ۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

با ما به رویاهایتان نزدیکتر شوید

 

طراح، سازنده و مجری سازه‌های سبک فولادی (ال اس اف)

طراحی , مشاوره و نصب مزارع خورشیدی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی ، محاسبات وفروش سازه های LSF & CFS

تماس با ما  :

 

1-ایمیل شرکت : info@lsf.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

همراه فروش : 09023737277

مرکز تماس: 1753

3-آدرس دفتر : تهران – پاسداران – خیابان گل نبی – پلاک 40

4-همراه مهندس محمدی (مدیرعامل) : 09124942628

 

Call Now Button