پرش به محتوا

دوام و طول عمر سازه های ال اس اف (LSF)

سازه های ال اس اف (LSF) چیست؟

روش های افزایش دوام سازه های ال اس اف (LSF) چیست؟

استانداردهای افزایش دوم سازه های ال اس اف چیست؟

مرکز ال اس اف ایران عضو و بازرس رسمی انجمن ال اس اف ایران رابشناسیم…

سازه های فولادی سبک ال اس اف (LSF)

سازه های فولادی سبک ال اس اف (LSF) برای اولین بار به عنوان یک عضو غیر اصلی از اعضای فولاد نازک برای دیوارها ساخته و استفاده شد.

در ابتدا از این قطعه برای فضاهای داخلی و دیوار های غیر باربر داخل ساختمان استفاده می شد.

اما به مرور زمان با تقویت سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) از این قطعه به عنوان دیوارهای خارجی و باربر ساختمان نیز استفاده شد.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

روش های افزایش دوام سازه های ال اس اف (LSF)

برای اینکه دوام سازه های ال اس اف به خوبی برقرار باشد، از روش های مختلفی مانند سیستم های دیوار برشی و دهانه های پیوندی با اتصالات فولادی مورب استفاده می شود.

اخیراً تحقیقات زیادی در خصوص بررسی عملکرد ساختاری پروفیل های مختلف در ارزیابی مقاومت لرزه ای انجام شده است.

و این تحقیقات جهانی سازه های LSF و سی اف اس (CFS) را به عنوان یک جایگزین بسیار مقاوم، ارزان قیمت و سبک تر از سازه های سنتی به ویژه در ساختمان های کوچک یک یا دو طبقه معرفی می کنند.

ساخت و سازهایی که با استفاده از فولاد سرد یا همان سازه های سی اف اس در سال های اخیر ساخته شده اند بسیار موفق عمل کرده اند.

شاید ایده سازه های سبک وزن سی اف اس (LSF) زیاد جدید نباشد و در چند دهه گذشته از این سازه ها به عنوان پارتیشن ها درونی ساختمان استفاده می شده است.

اما ایده بکارگیری این سازه ها در دیوارهای باربر ساختمان و به عنوان سازه اصلی و اسکلت ساختمان، جدید می باشد و در این مدت استفاده از این سازه ها، شاهد دوام و کارایی بسیار مناسب این سازه ها بوده ایم.

استاندارد های افزایش دوام سازه های ال اس اف (LSF)

از جهتی به دلیل جدید بودن این ایده، هنوز دستورالعمل های نهایی و اصلی در خصوص دوام سازه های ال اس اف در برابر زلزله ارائه نشده است.

اما استانداردهایی به صورت موقت، در این زمینه ارائه شده است که استفاده از دیوارهای مورب و اتصالات اعضای مرزی آنها را تا حد مطلوبی نهایی کرده است و از این سازه ها به خوبی در برابر زلزله مقاومت می نماید.

در این استانداردها به اثبات رسیده است که مقاومت ساختمان در برابر شکستن پیچ های رابط نباید برای مقاومت در برابر زلزله مورد استفاده قرار گیرد.

استاندارد های افزایش دوام سازه های ال اس اف (LSF)

زیرا این امر به تسمه ها اجازه کشش را نمی دهد و احتمال شکستن اسکلت و غیر مقاوم شدن آن نیز وجود دارد.

استانداردی که در خصوص اتصالات این سازه ها وجود دارد، بیشتر در خصوص دوام سازه های LSF می باشد.

در خصوص افزایش دوام سازه های ال اس اف، باید در نظر گرفت که بیشترین اتصالات در این سازه باعث افزایش دوام آنها می شود.

موقعی که به نقطه ای از سازه، فشاری بر اثر رانش یا تنش وارد شود، این انرژی باید در کل ساختمان منتقل شود و باعث شکستن یک ناحیه از ساختمان نشود.

اگر با کوچکترین فشار دیواری متحمل بار زیادی شود، باعث شکستن و خارج شدن اتصالات می شود.

اما با قرار دادن اتصالات میانی به شکل مورب، انرژی وارده در بخش های دیگر ساختمان تقسیم می شود و سازه با دوام باقی می ماند.

مرکز ال اس اف ایران

 

مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی   (Lightweight Steel Framing) با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

ما در مرکز ال اس اف ایران به عنوان عضو انجمن ال اس اف ایران و بازرس رسمی انجمن با بیش از دو دهه فعالیت و تلاش در زمینه صنعت ساختمان و سازه های ال اس اف در تلاشیم تا بهترین ها را برای شما که بهترین هستید ایجاد کنیم… تمام تلاش ما بر این استن  که هم وطنانمان در ساختمان هایی زندگی کنند که منطبق با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت ساختمان باشد و راحتی و آسایش و امنیت به همراه زیبایی را برایشان در پیش داشته باشد….

Call Now Button