پرش به محتوا

نقش سازه سی اف اس در سبک سازی ساختمان

سبک سازی ساختمان: قطار ساختمان سازی بر ریلِ صعود

برج های بلندمرتبه و آپارتمان های آسمان خراش، اطرافمان را محصور کرده اند. وقتی گذشته را ورق می زنیم و تحول صنعت ساختمان را مرور می نماییم، مُهر تأیید می زنیم پایِ این گفته که “به سرعتِ نور، خانه های قدیمی با آن حوض های پُر ماهی، جایشان را بخشیدند به پنت هوس های لاکچری که گویی از زمین فراری اند و ده ها متر با زمین فاصله دارند”.

بحث را این طور شروع کنیم: از سال ۱۹۸۵ زمزمه هایی به گوش رسید مبنی بر این که سازه های بتنی پاسخگو نیاز ها نیستند، زمانش فرارسیده از دورِ رقابت کنار روند و صدر جدول را تقدیم کنند به مصالحی نو.

اما پیش از آن که بحث را به جلو هُل دهیم، کمی پیرامون این مسئله به بحث بنشینیم که چرا سازه های بتنی به قعر جدول سقوط کردند و مهندسان خطی قرمز بر آن ها کشیدند؟

وقتی ضرورت سازه سبک برجسته می شود : سازه سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس (CFS)، برترین نوعِ سازه سبک

زلزله خیز بودن ایران موجب شد مهندسان نگاهشان را از سازه های بتنی بربایند و چشم بدوزند به مصالحی که مقاوم بودند و مستحکم. وزن ثقیل سازه های بتنی، استفاده از آن ها را به چالش کشید و بار دیگر توپ را به زمینشان انداخت. عمر مفید پایین، اجرای دشوار و هزینه سنگین مزید بر علت گردید تا سازه های بتنی را بی چون و چرا از دورِ مسابقه طرد نمایند و فرش قرمز پهن کنند برای سازه هایی تحت عنوان سی اف اس (CFS).

مهندسان که در به در به دنبال مصالحی بودند که زلزله را تاب بیاورند و وزنی سبک داشته باشند با مشاهده سازه سبک سی اف اس (CFS)، مجذوبش شدند و از حضورش در صنعت ساختمان استقبال کردند.

از سبک سازی ساختمان گفتیم، مایلیم این نکته را تشریح نماییم که چطور می توان وزن ساختمان را کاهش داد و جایگاه سازه سی اف اس (CFS) در این میان کجاست؟

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

نگاهی به مهم ترین روش های سبک سازی ساختمان

اذعان نمودیم سبک سازی ساختمان مهم ترین هدفی است که فعالان این صنعت خود را بدان گره زده اند. ساختمان سبک، بار وارده را بهتر تحمل می کند.

جانِ کلام این که: اجرا و نصب سریع، ارمغانِ سبک سازی در ساختمان است (غایتِ نهایی تولید کنندگان ساختمان).

سبک سازی را به دو شیوه می توان اجرا کرد استفاده از تجهیزات باربر سبک یا بکارگیری سازه ساختمانی سبک.

در این میان نقشِ مصالح و سازه سبک، گویا پررنگ تر است و سهمِ سازه سبک سی اف اس (CFS)، گویا وسیع تر.

وزنِ سبک سی اف اس (CFS)، حملشان را ساده می کند، کنترلشان را سهل می سازد و رسیدن به قدرت ایده آل را به ازای مصالحی کمتر مسبب می شود، به این معنا که با نصب استاد (STUD) کمتر می توان به نتیجه دلخواه رسید و همین امر اجرای سریع را رقم زده و هزینه مناسب تر را موجب می گردد.

در پایان گفتن این نکته ضروری به نظر می رسد: بهترین سازه سبک، سی اف اس (CFS) است، عملکردی دارد بی همتا و مزایایی دارد عدیده . امتحانشان را پس داده اند و نمره قبولی را أخذ نموده اند.

مرکز ال اس اف ایران

شرکت پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFSh

نقش سازه lsf و cfs

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت : info@lsf.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 224913830-021   و    22448448-021

همراه فروش : 09023737277

مرکز تماس : 1753-021

3-آدرس دفتر : تهران – پاسداران – خیابان گل نبی – پلاک 40

4-همراه مهندس محمدی (مدیرعامل) : 09124942628

Call Now Button