پرش به محتوا

پیمان کاری ساخت ویلا

ساخت ویلا

پیمان کاری ساخت ویلا: شرکت پیام دشت پارس با داشتن تیم مهندسی ۶ نفره کاملاً حرفه‌ای و مجرب و تیم اجرایی کارآزموده و با تجربه و داشتن کارخانه تولیدی و نظارت دقیق بر فرایند ساخت با مهندسین خبره می‌تواند رویای ساخت ویلا را برای شما محقق کند.

پیمان کاری ساخت ویلا یکی از واجبات ساخت یک ویلا  است. داشتن ویلا یکی از رویا‌ها و آرزو‌هایی هر فردی در زندگی است، و گاه سال‌ها فرد با این فکر زندگی می‌کند و زمانی که توانایی و شرایط تبدیل آرزو و رویای خود به واقعیت پیدا می‌کند ممکن است سؤالات فراوانی ذهنش را مشغول کند.

در ادامه بحث با ما همراه باشید تا برخی از این سؤالات پیش آمده را  توضیح دهیم:

  • ساخت ویلا یا خرید ویلا؟
  • ویلا به چند روش می تواند ساخته می‌شود؟
  • ساخت ویلا با سازه ال اس اف چگونه باعث افزایش روند سرعت ساخت می‌شود؟ 
  • پیمان کار ساخت ویلا کیست؟
  • چه عواملی در انتخاب یک پیمان کار برای ساخت ویلا تأثیر دارد؟
  • فرآیند پیمان کاری ساخت ویلا با سازه ال اس اف چیست؟
  • برای ساخت یک ویلا چه هزینه ای باید پرداخت شود؟

ساخت ویلا یا خرید ویلا؟

ساخت ویلا

اینکه در داشتن ویلا، خرید ویلا را ترجیح دهد یا ساخت ویلا؟ به ارجحیت‌های فرد بستگی دارد.

 افراد با توجه به یک سری عوامل ممکن است خرید ویلا را به ساخت ویلا ترجیح دهند، یکی از این عوامل می‌تواند عامل زمان باشد:

اصولاً افراد تمایل دارند که سرمایه آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازگردد و یا اینکه به این موضوع توجه دارند که در فرآیند ساخت با توجه به افزایش قیمت مصالح و تأثیر تورم بر فرآیند ساخت نمی‌توانند برآورد دقیقی از هزینه ساخت داشته باشند و در نتیجه این عامل ممکن است حتی در بازه زمانی ساخت ویلا بر کارشان تأثیر بگذارد و حتی گاهی مراحل ساخت را متوقف کند.  

این نکته تنها مزیت خرید ویلا به ساخت ویلا است، در واقع با انتخاب ساخت ویلا و ترجیح آن به خرید ویلا شما به ویلایی دست پیدا می‌کنید که دقیقاً مطابق با معیار‌ها و استاندارد‌های شما ساخته می‌شود و می‌توانید پلان و نقشه‌ای را که همیشه مد نظر داشته‌اید برای ساخت ویلای خود به کار ببرید.

می توان گفت مزیت زمانی در خرید ویلا نسبت به ساخت ویلا، تا قبل از پیدایش سازه lsf درست بود اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان و به وجود آمدن و پا به عرصه گذاشتن صنعت ال اس اف، بحث زمان و تأثیرات آن از بین رفته است.

ساخت ویلا به چند روش ساخته می شود؟

ساخت ویلا اصولاً به چند روش انجام می‌شود:

انواع ساخت ویلا
  • ساخت ویلا به روش بتنی

به صورت یک اسکلت بتنی که از بتن آرمه تشکیل می‌شود. بتن آرمه شامل سیمان، ماسه، فولاد و شن و کاشت میلگرد می‌شود. عمر سازه بتنی ۵۰ تا ۶۰ سال است و به مرور زمان سازه تحلیل می‌رود و به همین دلیل در هنگام زلزله مقاومت بسیار پایینی دارد.

  • ساخت ویلا به روش سازه فلزی

در مقایسه با اسکلت بتنی، اسکلت فلزی به دلیل وزن کمتری که دارد مناسب برای ساخت بنا‌های بلند است. از معایب اسکلت فلزی می‌توان به عدم مقاومت سازه در برابر شرایط جوی مثل رطوبت و در نتیجه زنگ زدگی، عدم مقاومت در برابر آتش و حرارت بالا، امکان جوشکاری نامناسب سازه، عدم محاسبه برآورد دقیق هزینه و مقاومت کم و غیر اصولی سازه اشاره کرد.

  • ساخت ویلا به روش سازه چوبی

سازه اسکلت چوبی ساختمان که به دلیل شرایط آب و هوایی در آمریکای شمالی، استرالیا و شمال اروپا به وفور از آن استفاده می‌شود. از معایب سازه‌های چوبی مقاومت کم آن در مقابل آتش سوزی، طوفان و بلایای طبیعی می‌توان نام برد.

چوب‌های وارداتی به دلیل تکنولوژی بالای تولید این محصول در برابر حشرات موریانه و پوسیدگی کیفیت مقاومت فوق‌العاده دارند ولیکن قیمت بسیار بالایی دارند. در ایران به علت نبود تکنولوژی به منظور جلوگیری از پوسیدگی و موریانه به چوب آرسنیک یا مواد مشابه‌زده می‌شود که مجاورت و تماس مدام با این ماده سبب بیماری‌هایی مانند سرطان می‌شود.

ساخت ویلا
  • ساخت ویلا به روش سازه ال اس اف

امروزه هر فردی اندک اطلاعاتی در ارتباط با سازه ال اس اف داشته باشد مطمئناً ساخت ویلا با سازه ال اس اف را از دست نمی‌دهد. در واقع سازه ال اس اف به دلیل سبک بودن، سهولت اجرای تأسیسات، سرعت بالا در نصب و اجرا، افزایش فضای مفید بنا، کاهش مصرف انرژی، مقاومت زیاد سازه در مقابل زنگ زدگی، خوردگی، و شرایط جوی و زنگ زدگی، مقاومت بالا در برابر آتش و حرارت و… نسبت به سازه‌های دیگر برتری دارد.

از معایب سازه ال اس اف می‌توان به دو مورد اشاره کرد: محدودیت ساخت تا ۵ طبقه و عدم ساخت سازه‌ای با درگاه‌های بسیار بزرگ

ساخت ویلا با سازه ال اس اف

همانطور که قبل از این هم ذکر شد ساخت ویلا با سازه ال اس اف برتری عامل “زمان در خرید ویلا” را از بین می‌برد.

یک ویلا یک طبقه با سازه ال اس اف در بازه زمانی ۶۰ روز و یک ساختمان ۲ تا ۴ طبقه در بازه زمانی ۹۰ الی ۱۲۰ روز ساخته می‌شود. شاید این سؤال پیش بیاید که چگونه می‌توان در این زمان کوتاه ساخت ویلا و حتی آپارتمان انجام شود.  

عواملی که باعث این موضوع می‌شوند:

  • طراحی اولیه نقشه طبق نظر کارفرما با توجه به ویلایی بودن یا چند طبقه بودن سازه ویلا (آپارتمانی بودن) انجام می‌شود و در مرحله بعد طرح اولیه طراحی شده با استفاده از  نرم‌افزار کامپیوتری SAP محاسبات سازه‌ای انجام می‌شود، در نتیجه زمان کوتاه‌تری برای طراحی نقشه وجود دارد. (پ. ن: هیچ گونه محدودیتی در طراحی نقشه معماری برای سازه ال اس اف وجو ندارد. )
  • تمام دیوار‌ها و قطعات بر اساس محاسبات سازه‌ای در کارخانه تولید می‌شود و بعد از تولید به محل انجام پروژه برده می‌شود و در آنجا نصب می‌گردد.
    به دلیل تولید سازه در کارخانه، شرایط جوی مانند باران و.. که در سازه‌های سنتی در فرآیند ساخت تداخل ایجاد می‌کند در ال اس اف کاربرد ندارد.
    محل نصب تمام اتصالات مکانیکی و اکترونیکی در زمان تولید سازه در کارخانه با توجه به نقشه طراحی سوراخ می‌شود و در نتیجه کار اتصالات به راحتی و با سرعت  انجام می‌شود
ساخت ویلا یا خرید ویلا

پیمان کار ساخت ویلا

پیمان کاری ساخت ویلا اهمیت بسیار زیادی در فرآیند ساخت ویلا دارد. به دلیل چالش‌های فراوان و مسائل پیچیده موجود، عدم اطلاعات کافی و مدیریت لازم بر این مسأله گا‌هاً کارفرما را ناچار به پرداخت هزینه‌های فراوانی برای ساخت ویلا می‌کند.

هزینه ساخت ویلا بهینه می‌شود در صورتی که:

 انتخاب و خرید مصالح با مدیریت صحیح و درست انجام شود
برای ساخت ویلای خود از یک مجری با سابقه و متجرب و ماهر استفاده کنید.  

البته مطمئناً این دو موضوع هر کدام اهمیت خاص خود رادارند، عدم استفاده از مصالح باید کیفیت مناسب حتی با وجود پیمان کار مجرب و کارآزموده و متبحر نمی‌تواند کیفیت موردنظر را به هیچ وجه ایجاد کند. در واقع این دو موضوع به صورت موازی با یک دیگر پبش می‌رود و انتخاب مناسب این دو با هم باعث حداکثر کیفیت ساخت ویلای شما می‌شود

شرکت پیمان کاری ساخت ویلا
  • چه عواملی در انتخاب یک پیمان کار برای ساخت ویلا تاثیر دارد؟

پیمان کاری ساخت ویلا همانطور که گفتیم زمانی که تصمیم به ساخت ویلا گرفته‌اید از واجبات امر محسوب می‌شود. اما این که این وظیفه را بر عهده چی کسی قرار دهیم و و شرکتی که با آن کار می‌کنیم چه ویژگی‌هایی داشته باشد مسأله‌ای است که باید به آن بسیار توجه شود.

در واقع ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم ساخت ویلای خود را به شرکت پیمان کاری بسپارید که متعهد باشد، شرکتی که تجربه و مهارت این موضوع را داشته باشد و از یک تیم مهندس قوی برای کار طراحی و اجرای پروژه استفاده کند.

پ. ن: درست است که قرارداد بستن با، پیمان کار ساخت ویلا هزینه‌ای را به کارفرما متحمل می‌کند اما این هزینه از هزینه‌های مازاد دیگر ممانعت می‌کند…

شرکت پیام دشت پارس به عنوان مرکز ال اس اف ایران تولید‌کننده و مجری سازه ال اس اف با سابقه بالا و درخشان ۱۸ سال فعالیت در حوزه سازه‌های سبک فولادی LSF قادر است ویلای شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا کند، انتخاب شرکت پیام دشت پارس به عنوان پیمان کار ساخت ویلا و آپارتمان این شانس را برای شما کارفرمای عزیز فراهم می‌کند که بتوانید سازه را با مناسب‌ترین قیمت به قیمت کارخانه تهیه فرمایید و به این صورت هزینه شما کاهش می‌یابد.

شرکت پیام دشت پارس به عنوان عضو انجمن ال اس اف ایران و بازرس انجمن LSF سال هاست در این زمینه فعالیت می کند و چه تضمینی بهتر از اینکه شرکتی که خود به عنوان بازرس فعالیت دارد به تمام قواعد و قوانین می بایست پایبند باشد.

  • فرآیند پیمان کاری ساخت ویلا با سازه LSF شامل چیست؟

طراحی پلان معماری 

کارفرما می‌تواند پلان خود را با پیمان کار در میان بگذارد و یا از پیمان کار بخواهد که در این صورت پیمان کار با توجه به نکاتی که مدنظر کارفرما است پلان معماری را طراحی می‌کند.

برآورد اولیه
محاسبات سازه‌ای
قرارداد
تحویل زمین از طرف کارفرما
اجرای فونداسیون 
اجرای اسکلت
پوشش سقف
انجام تأسیسات الکتریکال و مکانیکال
پوشش بدنه داخلی و سقف کاذب
پوشش نمای خارجی
اجرای کف یا پوشش کف
اچرای پنجره
نقاشی داخلی ساختمان
اجرای درب ساختمان
نصبیات شامل کلید و پریز‌ها

پ. ن: این مرحله بستگی دارد که کارفرما بخواهد فرآیند ساخت را تا چه مرحله‌ای پیش ببرد، به صورت ساخت سازه یا صفر تا صد پروژه.

برای ساخت یک ویلا چه هزینه ای باید پرداخت شود؟

اگر بعد از تمام مراحل تحقیق به این نتیجه رسیدید که به جای خرید ویلا به سراغ ساخت ویلا بروید و به دنبال این هستید که بدانید چه هزینه ای را برای ساخت ویلا باید کنار بگذارید، یادآوری این نکته ضروری است که برآورد دقیق هزینه برای ساخت ویلا و ساختمان به دلایل زیر به طور قطع غیر ممکن است: 

 یکی از دلایل می توان به این نکته اشاره کرد که اصولا طولانی بودن مدت زمان ساخت یک ویلا و… باعث می شود تورم شامل حال آن شود و در نتیجه قیمت مصالح و موارد استفاده شده افزایش می باید و در نتیجه اگر برآوردی از ابتدای کار صورت گرفته باشد این برآورد به طور قطع اشتباه از آب در می آید.

یکی دیگر از دلایل عدم بیان یک هزینه مشخص، به علت استفاده از متریال های مختلف است. در واقع گاهی فردی تصمیم می گیرد که در ساخت ویلای خود چه در مرحله سفت کاری، نازک کاری و یا حتی استفاده از شیرآلات و ..بهترین متریال را به کار ببرد در حالی که فرد دیگر در تمام مراحل ساخت یا بعضی از مراحل از متریال هایی با کیفیت متوسط یا کیفیت ضعیف استفاده کند.

ساخت ویلا

سازه ال اس اف تنها سازه ای است که امکان برآورد دقیق هزینه ساخت تا مرحله سفت کاری و نازک کاری وجود دارد، به این دلیل که از همان ابتدا به این دلیل که سازه در کارخانه تولید می شود ، با توجه به نقشه معماری متریال به طور کامل خریداری می شود و در نتیجه تورم شامل حال آن نمی شود علاوه بر این مدت زمان ساخت این ساه بسیار کوتاهتر است و بهره برداری از آن سریع تر انجام می شود.

مهندسین ما در شرکت پیام دشت پارس برای شما کارفرمای عزیز برآورد هزینه را به صورت کاملاً رایگان انجام می‌دهند و طی یک پیش فاکتور به شما ارائه داده تا شما به عنوان کارفرما بودجه‌ی تقریبی و مورد نیاز را محاسبه کنید و بعد از تأیید شما مراحل بعد انجام خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در هر زمینه ای روی لینک های زیر کلیک کنید:

Call Now Button