پرش به محتوا

ساختمان پیش ساخته مدولار

یک ساختمان مدولار به بنایی گفته می شود که در یک کارخانه ساخته شده و سپس قسمت های مختلف آن برای سرهم شدن و تشکیل سازه ای واحد به سایت پروژه منتقل می شوند . در خصوص این ساختمان ها لازم است بدانیم که آن ها همانند خانه های سیار (mobile home) اینگونه نیستند که به پشت یک تراک یا خودرو بسته شده و به همراه مالک خود در حرکتی حلزون وار به مکان دیگری منتقل شوند ، بلکه منظور از قابلیت جابجایی این محصولات (modular home) بیشتر تاکید بر روی این مطلب است که همانند خانه های سنتی ساز در همان زمین استقرار خود برپا نشده و تنها قطعاتی که در کارخانه طراحی و ساخته شده اند ، در این مکان مونتاژ می شوند (هرچند این ابنیه به طور دائمی روی یک زمین خاص ننشسته و طبق قوانین و تبصره هایی می توانند به مکان دیگری نیز انتقال یابند) . نهایتاً باید گفت که این محصول را با نام های factory-built یا کارخانه ساز ، system-built یا سیستم ساز و prefab که کوتاه شده عبارت homes prefabricated به معنای ساختمان پیش ساخته می باشد نیز خوانده می شود.

 

سازه های ال اس اف

ساختمان پیش ساخته مدولار چقدر با خانه های معمولی ما فرق دارد ؟

در وهله اول ، به دلیل اینکه این محصولات در محیطی صنعتی ساخته می شوند مکانی که همه ابزار آلات و فضای مورد نیاز طراح و کارگران در اختیارشان قرار دارد می توانند در مدت زمانی کوتاه و در عرض چند هفته به طور کامل ساخته شوند ، این در حالیست که در ساخت ساختمان های معمولی دیده می شود که احداث آن ها تا یک سال هم طول می کشد . اگر زوایای مختلف این دو شیوه را در نظر بگیریم ، وجود معضلاتی در سایت پروژه نیز وجود دارد که در محیط کارخانه نیست مثلاً سرما و گرمای شدید ، بارش برف و باران و …  که خود این عوامل نیز سبب می شوند تا ساخت این بنا به صورت روتین و منظم پیشرفت کرده و بنا به محاسبات مسئول کنترل پروژه ، رأس زمان مقرر آماده بهره برداری شود .

زمانی که قصد سفارش یک ساختمان پیش ساخته را دارید ، عموم عرضه کنندگان دارای توضیحاتی مشابه و شرایطی ظاهراً یکسان هستند ، اما این کیفیت کار ، قیمت ، خدمات پس از فروش و افزونه هایی که در اختیارتان می گذارند است که به انتخاب بهترین کارگزار یا پیمانکار منجر می شود ؛ از همین روی پیشنهاد می شود که با مشاهده سوابق کاری مجموعه رِسیس اِستاد و پروژه های پیشین آن از انتخاب این مجموعه اطمینان خاطر داشته باشد .

سازه مدولار با lsf
ساختمان های پیش ساخته مدولار
ساختمان مدولار

حقایقی از ساختمان پیش ساخته مدولار

  • ساختمان مدولار پس از احداث قابلیت تغییر اندازه دارد .
  • این نوع سازه ها علاوه بر طراحی نمای خارجی ، قابلیت طراحی داخلی به کمک نرم افزار Computer Aided Design را دارند .
  • به جز مصارف مسکونی (خانه – ویلا) می توانند در کسوت ساختمان های اداری و تجاری نیز ظاهر شوند .
  • این سازه ها در زمره ساختمان های دائمی و دارایی های حقیقی قرار می گیرند .
  • به دلیل قابلیت حمل ، تقریباً محدودیتی در مکان و فضای ساخت آن ها وجود ندارد (مثلاً مقصدی صعب العبور)
  • ساختمان پیش ساخته مدولار به عنوان یک green building با ذات قوانین محیط زیستی هم راستا است .
  • شرایط بیمه (و در برخی کشور ها وام خرید مسکن یا مالیات های مربوطه) برای خانه های پیش ساخته مورد نظر و ساختمان های سنتی ساز یکسان می باشد .
  • این سازه ها در از نظر مقاومت چیزی از سازه های معمولی کم ندارند و مثلاً می توانند در برابر بادی با سرعت 175 متر بر ساعت به راحتی مقاومت کنند .
  • ساختمان پیش ساخته مدولار سازه ای از جنس آینده است ، پس آن را در سال های بعد بیش از حال حاضر خواهیم دید .

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت : info@lsf.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

همراه فروش : 09023737277

مرکز تماس : 1753

3-آدرس دفتر : تهران – پاسداران – خیابان گل نبی – پلاک 40

4-همراه مهندس محمدی (مدیرعامل) : 09124942628

Call Now Button