پرش به محتوا

خانه های ال اس اف

خانه های ال اس اف یا خانه هایی با اسکلت فولادی و استحکام سازه ای، انتخاب اول کسانی است که به دنبال ساختمان های با امنیت بالا هستند. این ساختمان ها در مقایسه با ساختمان های بتن آرمه دارای طول عمر بالاتر و قیمت مناسب تر می باشند. 

خانه های ال اس اف همراه با پیشرفت تکنولوژی در عرصه ساختمان ظهور کرده اند و در واقع از یک سو همراه با افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به مسکن، و از سوی دیگر  گرمایش زمین و وقوع زمین لرزه بیشتر، این نیاز بیش از پیش احساس شد.

بابت همین موضوع به خانه هایی نیاز داریم که علاوه بر اینکه در مدت زمان کوتاه تری ساخته می شود در برابر زلزله بسیار مقاوم است.

از نظر بازه زمانی، مدت زمان ساخت یک ساختمان با سازه ال اس اف در مقایسه با همان ساختمان با متریال های بتن آرمه در مدت زمان کوتاه تری قابل اجرا هستند.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

ال اس اف چیست؟

ال  اس اف یا مختصرا LSF از عبارت light weight steel frame به معنای سازه سبک فولادی است.

سازه ال اس اف، متشکل از پروفیل های استاد و رانر هستند. این پروفیل ها از ورق فولاد سردنورد گالوانایز شده تشکیل شده است. سازه ال اس اف یک سازه سبک است که برای انواع ساختمان ها کاربرد دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.

ساختمانی که منحصرا با سازه ال اس اف ساخته شده باشد قابلیت ساخت تا 3 طبقه را دارد و در صورتی که با سایر سازه ها به صورت ترکیبی ساخته شود امکان ساخت تا 5 طبقه را نیز دارد.

در ارتباط با بحث اضافه بنا سازمان شهرداری به سختی مجوز برای اضافه بنا بر پشت بام را صادر می کند ولی سازه ال اس اف  به دلیل سبکی سازه یکی از مواردی است که مجوز شهرداری را برای اضافه بنا به طور قطع می گیرد.

انواع سازه برای ساختمان

تمام سازه های موجود در عرصه ساختمان مزایا و معایب خاص خود را دارند و اصولا نمی توان گفت هیچ سازه ای منحصرا هیچ عیبی ندارد اما بهتر است سازه ای را انتخاب کنیم که به نسبت مزایای بیشتر و معایب کمتری داشته باشد.

انواع سازه های ساختمان شامل:

  • سازه با اسکلت فلزی
  • سازه با اسکلت بتنی
  • سازه با اسکلت چوبی
  • سازه با اکلت ال اس اف

برای آشنایی با معایب و مزایای سایر سازه ها بر لینک روش های ساخت ویلا با انواع سازه ها مراجعه کنید.

مزایای سازه ال اس اف

مزایای ال اس اف

سازه ال اس اف به عنوان یک سازه پیشرو در صنعت ساختمان مزیت هایی دارد که شامل:

1- سبک بودن سازه ال اس اف نسبت به سایر سازه ها

2- یکنواختی و کیفیت غیرقابل مقایسه سازه

3- سرعت بسیار بالای اجرا و نصب سازه 

4- افزایش فضای مفید

5- کیفیت بالادر اجرای اتصالات

6- کاهش مصرف انرژی

7- مقاومت بالا در شرایط محیطی متفاوت

8- سهولت اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی 

9- عملکرد صوتی خوب

10-مقاوم در برابر آتش

11- نیاز به فضای کم تر کارگاهی و ایمنی بیشتر 

12- قابلیت بازیافت

برای دانستن دقیق تر هر یک به مزایای سازه ال اس اف مراجعه کنید.

خانه ال اس اف
خانه های ال اس اف

انواع سازه ال اس اف:

سازه ال اس اف به دو صورت :

  • سازه LSF به صورت کانادایی

سازه ال اس اف به روش کانادایی به این دلیل که از پروفیل هایی با ضخامت حدود 1 میلی متر انجام می شود این قابلیت را دارد که تا 5 طبقه را نیز می توان با آن بنا کرد. در روش کانادایی اسکلت سازه متشکل از پروفیل های استاد و رانر هستند که به صورت خام تولید می شود و سپس به محل پروژه انتقال و در آنجا تمام عملیات مربوط به سوراخ کاری و برش و مونتاژ قطعات انجام می شود.

دراین روش، در سازه ال اس اف عرض جان بین ۵ الی ۳۳ سانتی‌متر و ضخامت آن در حدود ۵. ۰  الی ۳ میلی‌متر با توجه به کاربردی که دارد متغیر می‌باشد و به همین دلیل دست مهندسین در این حیطه بازتر است.

در سیستم کانادایی کلیه محاسبات سازه بر حسب فایل محاسبات SAP و آیین‌نامه محاسباتی ۲۸۰۰ زلزله ایران و AIST کانادا انجام می‌شود. در این سبک از سازه ال اس اف به دلیل انجام محاسبات توسط مهندس محاسب دارای صلاحیت و وجود دفترچه محاسبات، امکان دریافت پایان کار و سند وجود خواهد داشت.

سازه سبک lsf
  • سازه LSF به رو ش نیوزلندی

در روش نیوزلندی امکان ساخت بیش از دو طبقه وجود ندارد، به این دلیل که ساخت سازه ال اس اف از پروفیل هایی با ضخامت 0.7 الی 0.9 میلی متر انجام می شود.

در این روش عرض جان در سازه ال اس اف 90 میلی متر و ضخامت آن 0.8 الی 1 میلی متر است و همین امر سبب می شود نسبت به روش کانادایی محدودیت بیشتری داشته باشد.

در سازه ال اس اف به صورت نیوزلندی تمام طراحی ها توسط نرم افزار Cadcam انجام می شود و هیچ دفترچه محاسباتی وجود ندارد، در نتیجه امکان اخذ پایان کار و دریافت سند نیست.

در سبک کانادایی سازه LSF، سازه به صورت دیواره با دستگاه سی ان سی تولید می شود یا به عبارتی به صورت فریم کد تولید می شود و به صورت پک شده به محل انجام پروژه برده می شود.

در مجموع می‌توان گفت:

در مقایسه این دو روش از سازه LSF می‌توان گفت که در روش کانادایی توانایی تحمل وزن سازه و ساختمان و استحکام نسبت به  روش نیوزلندی برتری دارد و در بحث تولید و اجرا سیستم کانادایی به مراتب از سیستم نیوزلندی بهتر است.

در خصوص بحث قیمت تفاوت چندانی میان سیستم نیوزلندی و کانادایی وجود ندارد.

 
lsf structhre

ما تلاش میکنیم تا نسل آینده دارای فضاهای زندگی با کیفیتی باشند

خانه های ال اس اف

شرکت پیام دشت پارس با تولید خانه های دوست دار محیط زیست و با طول عمر بالا  که با تکنولوژی خانه های آماده ساخته میشوند در تلاش است تا برای زندگی نسل آینده دنیای بهتری را به میراث بگذارد.

خانه های آماده شرکت پیام دشت پارس به دلیل کیفیت بالا، قابل بازیافت بودن، ایزولاسیون قوی و طراحی مکان های راحت و کاربردی که توسط معمار و مهندسین طراحی گردیده است اولین انتخاب در میان خانه های آماده میباشند.

شرکت پیام دشت پارس

 مجری تخصصی سازه های فولادی سبک LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

پیمانکار ساختمانی

طراحی و اجرای خانه های ال اس اف (LSF)
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت info@pdpars.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

همراه بخش فروش : 09023737277

همراه مهندس محمدی(مدیرعامل): 09124942628

مرکز تماس : 1753-021

3-آدرس دفتر : تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40

Call Now Button