پرش به محتوا

مجری سازه ال اس اف

شرکت پیام دشت پارس یا مرکز ال اس اف ایران تولید‌کننده و مجری سازه ال اس اف از سال ۱۳۸۵ شروع به فعالیت در این زمینه نموده و به دلیل افزایش تقاضای ساخت ساختمان به روش سازه ال اس اف این شرکت در صدد است که با تمام تجربه و تخصص بدست آماده خود در طی این سال‌ها در جهت ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی (Light weight Steel Framing) تمامی تلاش خود را معطوف به بهره‌گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نماید.

شرکت پیام دشت پارس در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکت‌های سازنده ساختمان با روش نوین در صنعت ساختمان یعنی سازه قاب فولادی سبک ارائه خدمات می‌نماید، و به عنوان عضو انجمن ال اس اف و همچنین بازرس رسمی انجمن LSF در حال فعالیت است.

مجری سازه lsf

با ما همراه باشید تا به تمام سؤالات شما جواب دهیم:

  •  ال اس اف چیست؟
  • سازه ال اس اف به چند روش ساخته می‌شود؟
  • مراحل کار در سازه ال اس اف چیست؟
  • محبوبیت سازه LSF ناشی از چیست؟
  • سازه ال اس اف از چه اجزایی تشکیل شده است؟
  • چرا باید ویلای خود را با ال اس اف بسازیم؟ 
  • مجری سازه ال اس اف کیست؟ 

در اینجا به بیان مطالبی می پردازیم که طی تماس های مکرر شما عزیزان با شرکت تولیدی صنعتی پیام دشت پارس ما به این باور رسیده ایم که با توضیح آن شاید تا حدودی از سولاتی که در ذهن شما عزیزان نقش بسته کم می شود

ال اس اف چیست؟

LSF مخفف عبارت Light Weight Steel Frame به معنای قاب فولادی سبک است.

سازه ال اس اف اصولاً از مقاطع فولاد سرد نورد شده حاصل می‌شود. به عبارتی ورق‌ها در کارخانه فولاد‌سازی گالوانیزه می‌شوند و بعد از گالوانیزه شدن در مقاطع خاص برش داده می‌شود. ورق‌های فولادی گالوانیزه شده برش داده شده، به کارخانه تولید سازه ال اس اف فرستاده می‌شود.  

اولین قدم طراحی نقشه معماری، به درخواست و سلیقه کارفرما است، سپس با توجه به پلان محاسبات سازه‌ای صورت می‌گیرد، و در نهایت با توجه به محاسبات لیست تولید آماده می‌شود، کارخانه تولید lsf با توجه به لیست به تولید سازه می‌پردازد.

ال اس اف

سازه ال اس اف به چند روش ساخته می شود؟

سازه ال اس اف به دو روش ساخته می شود:

  • سازه ال اس اف به روش کانادایی
  • سازه ال اس اف به روش نیوزلندی

از آنجا که ایران برخلاف کشورهایی مثل استرالیا و نیوزلند  و مانند کانادا یک کشور زلزله خیز است اصولا و منطقا استفاده از روش کشوری که از نظر زلزله خیزی به کشور ما شباهت دارد در ارجحیت است…

سازه lsf

سازه ال اس اف به روش کانادایی

در این روش، ساخت سازه ال اس اف از طریق پروفیل هایی با ضخامت حدود 1 میلی متر انجام می شود.

سازه به صورت استاد و رانر خام تولید و سایر عملیات مربوط به برش، ایجاد سوراخ و مونتاژ قطعات در کارگاه یا محل پروژه انجام می شود و می توان سازه ای تا 4 طبقه ایجاد کرد.

در روش کانادایی عرض جان مورد استفاده 5 الی 33 سانتی متر و ضخامت جان 0.5 ال 3 میلی متر است که در نتیجه باعث می شود مهندس محاسب حیطه عمل بیشتری داشته باشد.

در سازه ال اس اف به روش کانادایی تمام محاسبات از  طریق فایل محاسبات SAP  و AIST کانادا و آیین نامه محاسباتی 2800 زلزله ایران انجام می شود.

سازه ال اس اف کانادایی

سازه ال اس اف به روش نیوزلندی

در روش نیوزلندی سازه ال اس اف با پروفیل هایی به ضخامت ۷. ۰ الی۹. ۰ میلی‌متر صورت می گیرد.

در این روش ، سازه‌ها با دستگاه سی ان سی به صورت دیواره تولید می‌شوند یا به عبارتی  سازه به صورت فریم کد تولید شده و به صورت پک شده به محل انجام پروژه برده می‌شود و در آنجا به هم متصل می شود. در روش نیوزلندی امکان ساخت بیش از 2 طبقه وجود ندارد.

عرض جان در روش نیوزلندی 90 میلی متر و ضخامت آن 0.8 الی 1 سانتی متر است، در این روش هیچ گونه محاسباتی وجود ندارد به عبارتی تمام محاسبات توسط  نرم افزار CADCAM انجام می شود.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در روش نیوزلندی به دلیل نداشتن دفترچه محاسبات امکان اخذ پایان کار وجود ندارد ولی در روش کانادایی به دلیل وجود دفترچه محاسبات امکان دریافت پایان کار وجود دارد.

محبوبیت سازه ال اس اف ناشی از چیست؟

سازه ال اس اف جزو سازه های محبوب در صنعت ساختمان است و سال ها در ایران افراد بسیاری که از ال اس اف اگاهی داشتند در طلب این بودند که به این صنعت دست یابند.

در واقع می توان گفت هر فردی حتی اگر اندک اطلاعاتی در حوزه سازه ال  اس اف داشته باشد  شانس داشتن یک خانه یا ویلا و یا هر سازه دیگری را با ال اس اف از دست نمی دهد.

ساخت ویلا با سازه ال اس اف

معایب سازه ال اس اف:

امکان ساخت تا حداکثر 4 طبقه: برای ساخت بیشتر از 4 طبقه باید با سازه های سنتی ترکیب شود، همچنین از نظر اقتصادی ساخت سازه بیش از 4 طبقه تنها با سازه ال اس اف از نظراقتصادی مقرون به صرفه نیست.

عدم اجرای دهانه های بسیار بزرگ: ساختمان هایی با دهانه های بسیار بزرگ در حدود 8 متر را نمی توان تولید کرد.(دهانه های بزرگتر از 8 متر را نیز با cfs می توان ساخت.)

مزایا سازه ال اس اف:

سرعت بسیار بالا در نصب و اجرا: سرعت بالای اجرا، سرمایه به کار رفته در سازه را با کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت باز می گرداند.

افزایش فضای مفید داخل ساختمان: افزایش 9 الی 12 درصدی فضای مفید داخل سازه به دلیل کاهش ضخامت دیوارها انجام می شود.

وزن سبک سازه: مصالح مورد استفاده در این سازه 60 درصد کمتر از مصالح سازه سنتی است.

یک دستی و کیفیت بالای سازه: تولید مقاطع LSF در کارخانه انجام می شود و توسط مجری سازه ال اس اف انجام می شود.

کیفیت بالا اجرای اتصالات: دقت بالا و اجرای اتصالات دقیق باعث افزایش کیفیت سازه ال اس اف می شود.

عایق بندی صوتی و انرژی:  عایق مناسب باعث حداقل هدر رفت و تبادل انرژی و صوتی و در نتیجه کاهش هزینه می شود. 

حمل آسان سازه: وزن سبک و کوچک بودن ابعاد سازه ال اس اف باعث حمل ونقل آسان می شود.

قابلیت بازیافت سازه: سازگار بودن با طبیعت و قابلیت بازیافت 90 درصد مصالح در سازه ال اس اف جزو این موارد است.

دوام بالا و مقاومت زیاد سازه: ورق گالوانیزه سرد بالاترین میزان مقاومت در برابر خوردگی، هوادگی، تاثیرات شیمیایی و رطوبت را دارد.

سهولت اجرای تاسیات برقی و مکانیکی: به منظور نصب تاسیسات برقی و مکانیکی در زمان تولید مقاطع فولاد مسیر تاسیسات.

مزایای سازه ال اس اف

سازه ال اس اف از چه اجزایی تشکیل شده است؟

هر پنل در ساختمانی که با سازه ال اس اف ساخته شده است از چند جزء اصلی  تشکیل شده است که شامل:

  • تامین سازه با ورقه فولادی سرد نورد شده
  • پوشش درونی با صفحه تختی گچی
  • ایجاد لایه عایق صوتی و حرارتی با پشم سنگ

سیستم قاب فلزی سرد نورد شده متشکل از عناصری است که آن را  استاد رانر و یا تراک می نامند . عناصر تشکیل دهنده این سیستم، از ورق های فولادی گالوانیزه به روش پرس یا نورد که به کمک غلتان ایجاد می شود تولید می شود. این عناصر را می توان به دو طریق مستقیم یا به کمک یک کلاف افقی به شالوده متصل کرد.

Stud یا وادار که سازه عمودی این سیستم است تحمل بارهای جانبی و عمودی را برعهده دارد. سایر عناصر که به شکل افقی در سازه به کار می رود Runner نام دارد. این اجزا از بالا و پایین به وسیله اجزای افقی به نام Runner متصل شده اند که برای مقابله با نیروی برش از بولت گذاری استفاده می شود.

سقف این سیستم ها سبک و به دو صورت شیبدار و تخت قابل اجرا می باشد. اجرای سقف های تخت به مانند وادارهای اجرا شده در دیوار است اما با مقاطع پروفیل بزرگتر و در سقف های شیبدار می توان به صورت خرپا اجرا کرد.

برای پوشش سقف های تخت می توان با توجه به فواصل تیرچه ها از تخته های چوبی یا سیمانی یا ورق گالوانیزه به همراه بتنن سبک یا فوم بتن و برای سقف های شیبدار از ورق، سفال، شینگل و ..  استفاده کرد.

Stud که اجزای عمودی هستند در این سیستم تشکیل دهنده دیوارها هستند.

چرا باید ویلای خود را با ال اس اف بسازیم؟

سازه سبک ال اس اف
مجری سازه ال اس اف
سازه ال اس اف

اینکه چرا باید ویلا و ساختمان خود را با سازه LSF بسازیم و چرا باید باید کار خود را به مجری سازه ال اس اف بسپاریم سوالی است که تا اینجا به طور کامل توضیح دادیم و مطمئنا هر فردی که اندک اطلاعاتی در رابطه با بحث سازه ال اس اف داشته باشد بدون تردید در ساخت ساختمان و ساخت ویلا خود با سازه ال اس اف شک نمی کند.

مجری سازه ال اس اف کیست؟

سازهlsf

شرکت پیام دشت پارس آماده هرگونه ارائه خدمت در زمینه طراحی، تولید و اجرای سازه ال اس اف به صورت ساخت ویلا و ساختمان‌های یک طبقه در بازه زمانی ۳۰ الی ۶۰ روز، ساختمان‌های ۲ الی 4 طبقه به صورت صفر تا صد در بازه زمانی ۹۰ الی ۱۲۰ روز، ساخت اضافه بنا در طی ۶۰ روز، تولید استاد رانر، وال پست، طراحی، محاسبات و فروش سازه‌های CF و LSF و ساخت استراکچر و پنل خورشیدی با بهترین کیفیت است.

 شرکت پیام دشت پارس با وجود کارخانه تولیدی همراه با بهترین و با تجربه‌ترین تیم بر فرآیند تولید نظارت دارد و تمام طراحی‌ها به وسیله تیم ۶ نفره مهندسی انجام می‌گیرد و اجرای سازه ال اس اف با تیم کاملاً آموزش دیده برای شما انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که ما آماده هر گونه برآورد هزینه قبل از انجام پروژه به صورت رایگان برای شما هستیم.

ما می‌توانیم ادعا کنیم که با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت (به قیمت کارخانه) رویا‌های شما را به واقعیت تیدیل می‌کنیم. تعهد و کیفیت جزو باورها و اصول اخلاقی ما در مرکز ال اس اف ایران است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

Call Now Button