پرش به محتوا

سبک معماری های تک High-Teck

جایگاه سبك سازی در معماری

سبک معماری های تک High-Teck:

معماران، مهندسان و اندیشمندان همواره تمامی فكر و توان خویش را در راه ساخت مسكن مناسب صرف كرده اند.

از همین رو روش های تولید مسكن و ساختمان، تهیه مصالح مناسب و ارزان قیمت و نیز حل مسایل حاشیه ای مسكن و مسایل شهری و محیطی آن مهم ترین مشكلاتی بوده كه معماران و مهندسان در این رابطه با آن دست به گریبان بوده اند.

با پیشرفت تمدن بشری یا دوره صنعت مهم ترین مساله تغییر و نوع ساخت و ساز بود به طوری كه در این دوره مهندسان توانستند علاوه بر گسترش تكنولوژیكی و فن آوری، از طریق گسترش علوم مختلف مسایل مهم تری را پیگیری كنند و حتی بر بلایای طبیعی نیزفائق آیند .

از طرف دیگر گسترش علوم و فنون موجب ارتقای ارتفاع ساختمان ها و بلندمرتبه سازی شده است.

در همین راستا صادرات و واردات مصالح ساختمانی به منظور برهم زدن محدودیت تهیه مصالح و نیز افزایش مقاومت در مقابل بلایای طبیعی مانند زلزله، گسترش پیدا كرد.

بنابراین در دوران مختلف زمان ، به اقتضای فرهنگ و باورهای مردم همچنین امکانات موجود ، مهندسان شیوه های متفاوتی را در طراحی ساختمانها بکار بردند و بدین ترتیب سبکهای معماری با خصوصیاتی منحصر به فرد پدید آمدند .

سبک های- تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته بود

یکی از سبک هایی که در دهه هشتاد در معماری اروپا مطرح شد سبک های- تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته بود.

معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهم ترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می دانند.

از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است.

به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها می باشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است.

به همین ترتیب، ساختمان های امروز می باید نمایش دهنده عصارة فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد.

در واقع طرفداران سبك های-تك همانند مدرنیست های دهه 1920 معتقدند كه چیزی به نام وجود دارد و معمار موظف است كه روح دوران خود را در كارهایش منعكس كند .

روح زمان ما ، بنا به اعتقاد معماران های-تك ، در تكنولوژی پیشرفته نهفته است. بنابراین معماری می باید با این تكنولوژی درگیر شود .
آنان می پرسند: چرا ساختمانها باید از فرهنگ صنعتی جدا باشند ؟ چرا باید همچنان به ایجاد ساختمانهایی از مصالح حجیم ، سنگین و غیر منطقی مانند آجر ، بتن و چوب بسازیم در حالیكه می توانیم از نور و دقت فلز و شیشه كه از قبل در كارخانه ها ساخته شده و در سایت به راحتی به هم بسته می شوند بهره ببریم؟

و اما معماری های-تك دقیقا به چه معناست؟

نظریات و مبانی در سبک معماری های تک High-Teck در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و می توان گفت که معماری های- تک فرزند خلف معماری مدرن است.

ولی از نظر شکلی تفاوت های بین این دو مکتب معماری مشاهده می شود.

به طور کلی می توان بیان کرد که آن سادگی و بی پیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمی شود واگر معماران مدرن در طرح های خود ماشین را به نمایش می گذارند، معماران های ـ تک داخل ماشیین و اجزاء آن را نشان می دهند.

باید گفت مصالح شاخص این شیوه معماری را فلز و شیشه تشکیل می دهد که:

مصالح شاخص در سبک معماری های تک High-Teck را فلز و شیشه تشکیل می دهد و اصولا:

وضوح و صداقت و شفافیت را نمایان می كند .
عموما تصویری از صنعت و تولید را بر ذهن بر جای می گذارد .
با مشاهده نمونه بناهای آن اینگونه به نظر می رسد كه در این نوع ساختمان سازی ، صنایع تكنولوژیكی و تصویری بیشتری نسبت به سایر بناها به كار رفته است .
و در نهایت نمایانگر كارایی بیشتر و انعطاف پذیری كاربرد می باشد .

مرکز ال اس اف ایران  

پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک ال اس اف LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی  (Lightweight Steel Framing) با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال ۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

با ما به رویاهایتان نزدیکتر شوید

طراح، سازنده و مجری سازه‌های سبک فولادی (ال اس اف)

طراحی , مشاوره و نصب مزارع خورشیدی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی ، محاسبات وفروش سازه های LSF & CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت : info@lsf.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

همراه فروش : 09023737277

مرکز تماس : 1753

3-آدرس دفتر : تهران – پاسداران – خیابان گل نبی – پلاک 40

4-همراه مهندس محمدی (مدیرعامل) : 09124942628

Call Now Button