پرش به محتوا

طراحی ، معماری و محاسبات سازه ای ال اس اف

نمونه طراحی های پیام دشت پارس

مرکز ال اس اف ایران خدمات خود را با بالاترین کیفیت و در کوتاهترین زمان و با هزینه مناسب ارائه می دهد 

طراحی معماری بهترین روشی است که یک معمار می تواند برای بیان طرح ها و مفاهیم خود و ارائه آن به مشتری استفاده کند.

این فرآیند مهم به معماران کمک می کند تا هزینه های دقیقِ ساخت کل پروژه را ارزیابی کنند.

معماران برای طراحی معماری ارزش زیادی قائل هستند. زیرا به آنها کمک می کند تا چالش های احتمالی ساخت را قبل از شروع پروژه های مهم مانندِ ساخت یک خانۀ 2 طبقه بر روی سطح شیب دار زمین، برآورد کنند.

معماری (Architecture)

معماری (Architecture) که ریشه آن در واژه (Architektonike) در زبان یونانی است، به معنای ساخت ویژه می باشد و منظور از آن ساختن هدایت شده و اداره کردن می باشد.

بررسی ریشه لغوی این واژه گواهی بر تمایز طراحی معماری از ساخت و ساز است.

متاسفانه امروزه جامعه ایرانی با ساخت و سازهایی شکل گرفته است که اغلب معمارانه نبوده و در بهترین حالت تنها یک ساختمان خوب و کاربردی هستند و نه یک فضای معماری.

ساختمان سازی در این نوع تنها به وجه کالبدی بنا توجه دارد، اما طراحی معماری علاوه بر وجه کالبدی بنا به وجوه ادراکی آن تاکید بسیار دارد.
ارتباط انسان با محیط و تاثیر آنها بر یکدیگر بعد جدا نشدنی از معماری است.

در واقع هر فضایی تا پیش از حضور انسان در آن تنها یک فضای ریاضی بوده و هیچ معنای دیگری ندارد و با قرار گیری انسان در فضا و تاثیر گذاری محیط بر اوست که باعث می شود درک صورت گیرد و از طریق ابزارها و عناصر شکل دهنده به فضا، معماری شکل می گیرد.

انجام چنین کاری که فارغ از ابعاد فیزیکی بنا به وجوه روانی، ادراکی و کیفیت های غیر مادی فضا بپردازد، بی شک نیاز به دانش و تخصص معماران دارد .

شروع کار طراحی معماری در گروه معماری پیام دشت پارس همیشه بر مبنای مطالعات پایه صورت می گیرد.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

هدف ما تولید معماری با کیفیت بالا در طراحی و توجه دقیق به جزییات اجرایی و ساخت است

 

مطالعات فاز صفر در گروه معماری پیام دشت پارس در دو حوزه انجام می شود:

۱. مطالعات مستقل از سایت پروژه
۲. مطالعات مبتنی بر سایت پروژه

تیم طراحی مرکز ال اس اف ایران برای آغاز طراحی هر پروژه ای به بانک پژوهش های گروه ایده پیام دشت پارس مراجعه کرده و همزمان با اینکه گروه ایده در حال انجام مطالعات مبتنی بر سایت پروژه است، با ایده ها و دیاگرام های ارائه شده توسط این گروه پروسه طراحی را پیش می برد.

از آنجا که معتقد هستیم، طراحی معماری هر بنا تنها مختص به زمین آن بوده و باید با توجه به ویژگی-های جغرافیایی، اقلیمی، اجتماعی، فرهنگی و نیازها و درخواست های کارفرمای آن شکل بگیرد، مطالعات مبتنی بر سایت پروژه به طور کاملا دقیق و جزئی انجام می گیرد و در حین این کار ایده های پیشنهادی با توجه به مقتضیات پروژه و سایت آن با انتظارات و نیازهای کارفرما هم سو می گردند.

تلاش ما بر این است در روند طراحی معماری، نیازهای کارفرما با دانش و تخصص معماری در تناقض نباشد و دانش معماری در جهتی به کار گرفته شود که تامین رضایت کارفرما را ضمن بر قراری اصول طراحی معماری با کیفیت در پی داشته باشد.

دیاگرام ها و خطوط اولیه طرح و کلیه مسائل مربوط به فاز صفر طراحی معماری توسط گروه ایده پیام دشت پارس انجام می گیرد.

در ابتدا با پرداختن به مسائل مرتبط با موضوع مورد طراحی و ایده پردازی های اولیه، مراحلی را جهت رسیدن به کانسپت پروژه طی می شود.

در فرآیند طراحی معماری سعی ما در پایبندی به کانسپت و ارائه ایده های متفاوت است و در نهایت نزدیکترین ایده ها به کانسپت اصلی طرح انتخاب شده و دیاگرام های حاصل از آنها، توسط تیم طراحی به عنوان معیار اصلی شکل دهی به طرح قرار می گیرند.

 

معماری ، هنری اصیل است که رابطه تنگاتنگ با زندگی انسان ها دارد 

بنابراین وظیفه داریم تا فرآیند خلق معماری را از شروع شیوه های صحیح برای طراحی تا اطمینان از بالاترین کیفیت ممکن برای محصول معماری گام به گام دنبال کنیم .
در این مسیرفلسفه ما ، بستر اصلی آن چیزی است که انجام می دهیم .
در معماری، هر طرح یک سیستم است.

طراحی فرایندی است که از تفکر شروع و به یک محصول (بنا) ختم می شود، بنا (سازه ) محصول تجسم و تخیل، تفکر است.

سناریوی خلق یک اثر در چهارسوی معماری در یک نگاه

خلاقیت در ذهن یک معمار

بهترین محصولات خلق شده ذهن باید سریع اجرایی شود .

طرح منحصر به فرد معماری

داستان یک طرح را کشف می کند و طرح ، یک معمار را می سازد.

اجرایی شدن طرح معماری

یک راه آسان برای اجرای خلاقیت نمونه کارهای خاص را حتما از ما بخواهید.

  • پلان یا نقشه معماری چیست ؟

پلان یا نقشه نمودار دارای مقیاس از اتاق یا ساختمان است که از بالا دیده می شود.

ممکن است در برگیرنده کل ساختمان، طبقاتی از ساختمان یا اتاق منفردی باشد.

همچنین پلان یا نقشه شامل مبلمان ، تاسیسات ، اندازه گذاری یا هر چیزی است که برای کشیدن پلان ضروری است.

نقشه های معماری طبقات ساختمان به نوعی بایستی کاربردی باشد به طور مثال مختص طراحی مبلمان، یا سامانه های الکتریکی و یا تجهیزات نورپردازی باشد.

از ویژگی های پلان مناسب عبارتند از منعطف و چندسویه بودن. پلان معماری مطلوب می تواند شادی بودن در فضای منزل را با استفاده از ایجاد سیالیت و جریان مطلوب بین فضاها افزایش دهد و ارزش ملک را بالا ببرد.

اندازه و مقیاس در پلان با اهمیت است زیرا مبتنی بر تعداد افرادی است که در فضا هستند.

  • بهترین خدمات معماری

هدف از شکل گیری دفتر معماری پیام دشت پارس، عشق ورزیدن و لذت بردن از کار در حرفه معماری و همچنین وجود اراده قوی و انگیزه بالا برای پیشرفت در سطح جامعه معماری ایران و جهان میباشد.

در نتیجه با خلاقیت و نوآوری در کار، تلاش و پشتکار بی اندازه، نظم و برنامه ریزی، داشتن تعهد و صداقت در کار، سعی برآن داریم با جلب اعتماد مشتریانی آگاه، هوشمند و معتبری همانند شما، بهترین خدمات خود را با افتخار ارائه نماییم تا به موفقیت های بیشتر در عرصه معماری تداوم بخشیم.

  • فرایند طراحی معماری

در فرایند طراحی معماری، معمار با شناخت مساله و موضوع طراحی، شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد موضوع طراحی می‎کند. سپس بعد از تحلیل و تکمیل اطلاعات، برنامه ریزی و سپس شروع به ایده‌پردازی می‎کند.

این ایده ها با توجه به عوامل زیادی از جمله اطلاعات و گرایش های  فکری معمار و … متفاوت است.

پس از ارائه ایده های اولیه، معمار ماکت ایده ها را می سازد و در اصطلاح اتود می‎زند و در ادامه پس از ارزیابی و جمع‎ بندی همه ایده‎ها، صحیح ‎ترین گزینه را انتخاب می‎کند و به کار فرما ارائه می‎دهد.

طراحی معماری ( فاز صفر معماری ، فاز یک معماری ، فاز دو معماری )

برای انجام یک پروژه معماری مراحلی را باید به ترتیب طی کرد که قبل از شروع هر یک از مراحلِ طراحی معماری، باید مرحله پیش رو را به بهترین نحو و روش و بدون هیچ نقصی پشت سر گذاشت .

کلیه پروژه های معماری جهت طراحی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند.

این سه بخش (فاز) بایستی به صورت منظم و متداوم پس از دیگری و پشت سر یکدیگر قرار بگیرند تا طراحی معماری مورد نظر به صورت استاندارد پیاده سازی شود هر سه این بخش ها لازم و ملزوم یکدیگر بوده و در صورت عدم اجرای مناسب یک فاز معماری یا عدم پیوستگی مناسب بین آنها کل مجموعه طراحی معماری پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

اولین مرحله فاز صفر معماری یا همان مطالعات معماری می باشد

در این قسمت مطالعات مربوط به زمین مانند خاک شناسی و ژئوتکنیک که بر شناخت گسل های موجود و میزان استحکام زمین و زلزله خیز بودن و میزان قدرت تحمل زمین برای ایجاد یک بنا و.. تمرکز دارد انجام می شود .

ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت، کلیه مطالعات شهری و مدنی از حیث ضوابط شهری و..  که پس از انجام مطالعات و پژوهش و انجام فاز صفر معماری و تایید آن به فاز بعد می رسیم.

مرحله بعد فاز یک معماری که همان طراحی اولیه معماری می باشد که به طور مفصل در آیتم های بعدی بیان خواهیم کرد.

پس از این مرحله می رسیم به مرحله فاز دو معماری که تهیه دیتیل ها و نقشه های اجرایی معماری می باشد.

طراحی فاز صفر معماری یا مطالعات معماری

فاز صفر معماری شامل مطالعات معماری می باشد.

در فار صفر معماری شناخت نسبت به منطقه و آیتم هایی مانند اقلیم منطقه، شرایط معماری منطقه، ضوابط و قوانین، چارچوب ها و استاندارد ها  همچنین بررسی دقیق مسائل مربوط به مهندسی خاک از قبیل آزمایش خاک و… مدنظر قرار می گیرد که بسیار حائز اهمیت است به عنوان نمونه اگر در بررسی وضعیت خاک و ژئوتکنیک یک منطقه به نتایج خوبی نرسیم حتی الامکان عدم اجرای پروسه معماری نیز مطرح می شود یا در بسیار از شهر های دنیا محدودیت های بلند مرتبه سازی غلاوه بر بافت سنتی به بحث آزمایش خاک مربوط است و هر ناحیه بسته به سستی یا قوت زمین تا حد مشخصی امان ساخت دارد.

فاز صفر معماری مرحله ای است که در آن اطلاعات مورد نظر کسب می شوند و پروسه شناخت و شناسایی پروژه مورد مطالعه قرار می گیرد.

در فاز صفر معماری، پروژه از نظر توجیه فنی و اقتصادی و همچنین توجیه اجتماعی پروژه معماری مورد بررسی قرار می گیرد.

اطلاعات و شناخت مورد نظر در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مذاکرات با کارفرما و آگاه شدن از نیازهای مورد نظر کارفرما به دست می آید.

طراحی فاز یک معماری

در فاز یک معماری یا همان طراحی معماری، کلیه اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری پیاده سازی می شوند و در قالب طرح های معماری و نقشه های اولیه معماری، فاز یک نامگذاری می شوند.

نقشه های اولیه فاز یک معماری شامل پلان های طراحی معماری، مقطع های معماری، طرح های معماری و… می باشد.

کلیه پلان های طراحی معماری در فاز یک معماری با کارفرما به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود و در صورت نیاز، تغییرات لازم بر آنها اعمال میگردد و خروجی مشترک این تبادل نظر جهت اخذ مجوزهای لازم برای مرحله اجرای ساختمان به مراکز صدور مجوز ارسال می شود که مجددا در این بخش نیز در صورت نیاز به بازنگر های مربوط به طراحی اولیه معماری و نقشه ها این مهم صورت می پذیرد.

در واقع طراحی فاز یک معماری حد واسط مطالعات معماری و پلان های نهایی معماری و اجرای پروژه معماری می باشد از اینرو بسیار حائز اهمیت است که در فاز یک معماری دقت لازم را داشته باشیم و با برگزاری جلسات و تبادل نظرات و اطلاعات با دست پر به فاز دوم معماری برویم تا دچار دوباره کاری های غیر استاندارد نشویم.

ضمنا این تفکر که چون نقشه های اولیه در فاز بعدی به صورت دقیق و منظم اندازه گذاری شده و با ضوابط مقررات ملی منطبق خواهند شد پس نیازی به طراحی معماری در این فاز نیست به شدت تفکر غلطی است چرا که در نقشه های اولیه است که به راحتی امکان تصحیح داریم ولی اگر در مراحل بعدی به مشکل با کارفرما بخوریم هزینه های زیادی در بر خواهد داشت و بعضا امکان آن به کلی میسر نخواهد بود.

طراحی فاز دو معماری

در فاز دو معماری نقشه های معماری که در فاز یک معماری طراحی شده اند از آنجاییکه از دقت و حساسیت لازم جهت اجرای پروژه ساخت برخوردار نیستند و صرفا برای تبادل ایده ها و آراء افراد گوناگون طرح شده اند، مطابق با ضوابط مقررات ملی ساختمان مجددا طراحی می شوند.

نکته مهم در طراحی فاز دو معماری این است که ماهیت نقشه های تهیه شده در فاز یک معماری تغییر پیدا نمیکند بلکه دقت آنها بالا می رود .

جهت اجرای پروژه و اگر در پروژه هایی میبینیم که در فاز دوم معماری ماهیت نقشه های فاز یک به کلی تغییر پیدا می کند این امر حاصل عدم دقت لازم و تبادل نظرات و اطلاعاتی است که در جلسات مختلف بایستی بدان دست پیدا می نمودند.

در فاز دو معماری نقشه های طراحی شده نهایی مطابق با مقررات ملی ساختمان به عنوان پلان های نهایی پروژه جهت اجرای ساختمان به پیمانکار ارائه می گردد.

مطابقت نقشه های فاز دو معماری با نقشه های سازه (طراحی سازه) و نقشه های تاسیسات (طراحی تاسیسات) از الزامات فاز دو معماریست به گونه ای که پس از تایید فاز یک معماری نقشه های طراحی شده توسط مهندس معمار در فاز دو معماری مطابق با مقررات ملی ساختمان و هماهنگ با نقشه های سازه و تاسیسات و نقشه های معماری، طراحی میشوند.

برای طراحی فاز دو معماری ضروریست که تمامی نقشه های معماری، نقشه های سازه و نقشه های تاسیسات طراحی شده در فاز یک معماری بررسی و با همفکری مهندسین سازه، مهندسین معماری و مهندس تاسیسات نقشه های فاز دو معماری تهیه شود .

به طوریکه نظرات کلیه مهندسین در طراحی نقشه های فاز دو معماری در نظر گرفته شود در غیر اینصورت نقشه های طراحی شده فاز دو معماری از انسجام و هماهنگی کامل برای اجرای پروژه برخوردار نخواهد بود.

نقشه های فاز دو معماری معمولا با مقیاس یک پنجاهم و یک صدم طراحی میگردد طراحی فاز دو معماری توسط مهندس معمار تهیه و شامل مشخصات و نوع مصالح ساختمانی مورد کاربرد و جزئیات اجرایی پروژه ست.

 

مرکز معماری ال اس اف ایران

مرکز ال اس اف ایران در بخش فاز یک معماری و ارائه نقشه های اولیه معماری، سازه و تاسیسات و همچنین فاز دو معماری و ارائه نقشه های نهایی پروژه جهت اجرای ساختمان (فاز دو معماری) با هماهنگی کامل با ضوابط مقررات ملی ساختمان و همچنین یکپارچگی کامل با نقشه های سازه فاز دو معماری، نقشه های معماری فاز دو معماری و نقشه های تاسیسات فاز دو معماری، آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات طراحی فاز دو معماری در سه فاز اصلی معماری شامل فاز صفر معماری و مطالعات کامل پروژه، فاز یک معماری، ارائه نقشه های اولیه معماری، سازه و تاسیسات و همچنین فاز دو معماری و نقشه های نهایی پروژه هماهنگ با نقشه های طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان اعلام میدارد.

با تلاش می توان موفق بود

علم و تخصص مسیر را هموار تر می کند

طراحی محاسبات و تهیه دفترچه محاسبات LSF & CFS

سازه ها و ساختمان های پیش ساخته ، امروزه نقش موثری را در جوامع شهری و ساخت و ساز شهری ایفا می کنند .

با گسترش شهر ها و افزایش تعداد ساخت و ساز ها ، استفاده از سازه های پیش ساخته بیشتر از گذشته رواج پیدا کرده است .

یک نمونه از ساختمان های پیش ساخته ، سازه های قاب سبک فولادی سرد نورد شده LSF می باشد که امروزه سرعت ساخت و ساز آن افزایش یافته است .

مرکز ال اس اف ایران ، طراحی و محاسبات سازه های قاب سبک فولادی را با دقت بسیار بالایی به انجام می رساند .

تهیه دفترچه محاسبات  اختصاصی برای پروژه های پیش ساخته در کوتاه ترین زمان صورت می گیرد.

در این مرحله که تمامی محاسبات با نرم افزارها و مطابق استانداردهای مشخص انجام شده  ، مسیر انتقال تمامی تاسیسات مکانیکال (آب گرم وسرد ) و برق نیز مشخص و در زمان تولید با دستگاههای مشخص پانچ و سوراخ می گردد.

تمامی برشها و جای پیچها (اتصالات سازه ای ) در این مرحله  طراحی و تعیین می شود.

از این رو ساختمانهای پیش ساخته (صنعتی سازی) L.S.F  به دلیل طی نمودن مراحل تولید و کنترل کیفیت در کارخانه ،مطابق با نقشه های محاسباتی (بدون خطا) رفتار مناسب سازه را در مواقع تنش ها و بحرانها در پی خواهد داشت.

نکته ای که مهم و قابل توجه می باشد این است که هیچگونه محدودیتی در طراحی و اجرای ساختمانهای پیش ساخته (صنعتی سازی) وجود ندارد.

در هر طرح و نقشه و ابعادی که مبتنی بر معماری ایرانی- بومی – معماری مدرن، کلاسیک قابل طراحی و ساخت می باشد.

قاب سبک فولادی  L.S.F  به سه فرم فلت ،دوبلکس ،تریبلکس در خانه های ویلایی قابل اجرا و در ساختمانهای آپارتمانی تا ٥ طبقه بر اساس آﺋین نامه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران قابل طراحی و اجرا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Button