پرش به محتوا

مراحل ساخت ویلا

در این مقاله به بررسی تمامی مراحل ساخت ویلا از صفر تا صد بپردازیم تا با خواندن و دنبال کردن این مقاله بتوانید با مراحل ساخت ویلا آشنایی کاملی داشته باشید.

قبل از آشنایی با مراحل صفر تا صد ساخت ویلا لازم است بدانید که ابتدا باید نقشه ویلایی که قصد طراحی و ساخت آن را دارید بر روی کاغذ آورده شود و سپس توسط مهندس معمار مورد تایید قرار بگیرد.

پس از اینکه نقشه تهیه شده مورد تایید مهندس معمار قرار گرفت باید برای گرفتن مجوز ساخت ویلا اقداماتی را انجام دهید تا پس از گرفتن مجوز و اخذ تاییدیه قانونی برای ساخت ویلا مهندس معمار به همراه تیم خود بتواند مراحل ساخت ویلا را از ابتدا آغاز کند. سایر مراحل ساخت ویلا را پس از تایید شدن نقشه ویلا توسط مهندس معمار و اخذ مجوزهای لازم برای انجام این کار در ادامه مقاله دنبال کنید.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

  1. نشانه‌گذاری بر روی زمین

ابتدایی ترین مرحله برای ساخت ویلا این است که براساس نقشه ویلا که در ابتدای کار کشیده است، چهار نقطه را  بر روی زمین نشانه‌گذاری می‌کنند.

توجه داشته باشید نشانه‌گذاری‌هایی که بر روی زمین صورت می‌گیرد کاملا براساس نقشه و همچنین نسبت به زمین همسایه و جدول خیابان می‌باشد.

به‌گونه‌ای که در ابتدا دو نقطه را بر روی زمین با استفاده از دو عدد گل میخ و یا میلگرد سی سانتی نشانه‌گذاری می‌کنند و یک ریسمان را از نقطه اول به نقطه دوم می‌کشند.

سپس برای بدست آوردن نقطه سوم با استفاده از یک گونیای بزرگ یک متری، اصطلاحا زمین را گونیا می‌کنند و نقطه سوم را تعیین می‌کنند.

پس از اینکه نقطه اول و دوم و سوم را براساس نقشه تعیین کردند، تعیین نقطه چهارم کار آسانی می‌باشد چراکه تنها یک نقطه مانده است که آن را نشانه‌گذاری کنند اما تنها نکته‌ای که در این قسمت حائز اهمیت است این است که مهندس معمار باید با متر طول و عرض زمین را اندازه‌گیری کند تا مطمعن شود دقیقا براساس نقشه پیش رفته است.

توجه داشته باشید که اگر زمین شما در نقطه دوم و سومی که نشانه گذاری شده است ناگونیا بود یعنی زاویه 90 درجه نداشت برای یافتن نقطه چهارم و یا بعد چهارم با استفاده از دو عدد متر بعد چهارم را تعیین می‌کنیم.

  1. گچ‌ریزی

پس از اینکه در مرحله اول چهار نقطه را بر روی زمین ویلا نشانه‌گذاری کردیم در این مرحله یعنی مرحله گچ‌ریزی، بین چهار نقطه مشخص شده بر روی زمین گچ می‌ریزم.

نکته‌ای که در مرحله گچ‌ریزی حائز اهمیت است میزان پی‌کنی زمین است.

به‌گونه‌ای که اگر عمق زمین ویلای شما زیاد باشد نیاز به پی‌کنی بیشتری خواهد داشت از این رو بهتر است برای هر یک متر پی‌کنی بیشتر زمین نسبت به نوعی که زمین شما دارد عملیات گچ‌ریزی را بیشتر در نظر بگیریم.

توجه داشته باشید که تنها درصورتی عملیات گچ‌ریزی متناسب با عملیات پی‌کنی افزایش خواهد یافت که دیوار ویلای شما که قرار است بعدا ساخته شود با دیوار همسایه شما اشتراک نداشته باشد و کاملا مجزا باشد.

  1. خاکبرداری و پی‌کنی

در این مرحله پس از انجام عملیات پی کنی براساس عملیات گچ‌ریزی که در مرحله قبل توضیح دادیم مهندس ناظر باتوجه به نوع خاکی که زمین شما دارد از بیل مکانیکی، لودر و کامیون برای عملیات خاکبرداری استفاده می‌کند.

  1. رگلاژ و تسطیح

در این مرحله کارگران ساختمانی به صورت دستی و با استفاده از بیل مقدار 10 الی 25 سانتی‌متر از زمینی که توسط لودر و بیل‌مکانیکی پی‌کنی شده بود را رگلاژ و یا بهتر است بگوییم تسطیح می‌کنند.

دلیل تسطیح کردن زمین توسط کارگران ساختمانی به صورت دستی و با استفاده از بیل این است که شانه‌های بیل مکانیکی و یا لودر در حین برخورد با دانه‌های خاک باعث از هم جدا شدن و سست شدن آن‌ها می‌شوند درنتیجه کارگران ساختمانی با استفاده از بیل و به صورت دستی زمین پی‌کنی شده را تسطیح می‌کنند تا دوباره دانه‌های خاک را به یکدیگر پیوند دهند و از سست شدن آن‌ها جلوگیری کنند تا زمینی که قرار است بر روی آن ویلا ساخته شود کاملا مستحکم و مقاوم باشد و بعدا نشست نکند.

  1. بتن مگر یا پاکیزگی

پس از مرحله رگلاژ و تسطیح لازم است که بر روی زمین و جاهایی که قرار است فونداسیون و قالب‌بندی صورت بگیرد بتن مگر عیار 150 توسط قالب چوبی و یا فلزی ریخته شود که ارتفاع این بتن ریزی بین 5 الی 10 سانتی‌متر از کف زمین مورد نظر می‌باشد.

  1. قالب‌گذاری

قالب‌بندی و یا قالب‌گذاری دارای انواع مختلفی می‌باشد که شامل: قالب‌بندی فلزی، چوبی، فایبرگلاس یا آجری می‎باشد.

توجه داشته باشید که قبل از انجام عملیات قالب‌گذاری به صورت فلزی، چوبی و فایبرگلاس باید عملیات آرموتوربندی صورت گیرد.

درصورتی که با عملیات آرموتوربندی آشنا نیستید لازم است بدانید که عملیات آرموتوربندی شامل قرار دادن میلگردها در محل‌های مشخص و پیچیدن سیم مفتول به دور آن‌ها با ضخامت 1.5  تا 2 می‌باشد.

اما درصورتی که قالب‌بندی از نوع آجری باشد قبل از اینکه میلگردها بر روی زمین کار گذاشته شوند و به دور آن‌ها سیم مفتول پیچیده شود و به نحوی عملیات آرماتوربندی صورت بگیرد باید آجرها نسبت به فشار پی از 10 تا 20 سانتی‌متر به شکل پایه‌هایی در پشت قالب بچینیم.

نکته حائز اهمیت در قالب‌گذاری آجری این است که قبل از بتن‌ریزی باید پلاستیک‌هایی را بر روی دیوارهای داخلی پی‌ها بگذاریم تا از مکش شیره بتن کار گذاشته شده جلوگیری کنیم.

  1. رامکا

درصورتی که سازه بتنی باشد لازم است که پس از عملیات بتن‌ریزی فونداسیون، 4 عدد میلگرد عرضی به اندازه ابعاد ستون که نام آن‌ها رامکا می‌باشد به دور ستون بسته شود تا دقیقا جای ستون‌ها مشخص شود.

مرکز ال اس اف ایران  

پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک ال اس اف LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی  (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال ۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

با ما به رویاهایتان نزدیکتر شوید

طراح، سازنده و مجری سازه‌های سبک فولادی (ال اس اف)

طراحی , مشاوره و نصب مزارع خورشیدی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی ، محاسبات وفروش سازه های LSF & CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت : info@lsf.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

همراه فروش : 09023737277

مرکز تماس : 1753

3-آدرس دفتر : تهران – پاسداران – خیابان گل نبی – پلاک 40

4-همراه مهندس محمدی (مدیرعامل) : 09124942628

Call Now Button