پرش به محتوا

ساخت حرفه ای ویلا   

شاید خیلی از افراد تصور کنند که طراحی باغ ویلا یک کار لوکس و غیر ضروری به حساب می آید در حالی که این باور نادرست است و توجه به این کار می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. یکی از مزایای طراحی باغ ویلا قبل از اجرا، برآورد دقیق هزینه های ساخت و صرفه جویی در وقت به دلیل مشخص بودن مراحل کار است. 

علاوه بر این، طراحی باغ ویلا می تواند کمک بسیار بزرگی برای کارفرما باشد و او را از سردرگمی نسبت به نتیجه نهایی، در بیاورد.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

اصول طراحی ویلا

  •  انتخاب و بازدید از زمین مورد نظر برای ساخت ویلا و در نظر گرفتن جذابیت های بصری محیط
  •  طراحی نقشه و پلانی دقیق از ساختمان و تایید آن توسط کارشناس مربوطه
  •  توجه به خواست کارفرما و در نظر گرفتن اقامت دائمی و یا موقتی در ویلا
  •  دکوراسیون و معماری داخلی ویلا
  •  توجه و اجرای ضوابط و مقررات معماری ساختمان در مبحث طراحی ویلا
 

انواع سبک ها در طراحی ویلا

  •  طراحی ویلا کلاسیک
  •  طراحی ویلا مدرن
  •  طراحی ویلا تلفیقی
 

نکات مهم و قابل توجه که باید در طراحی ویلا رعایت شود

۱) تناسب بین فضاهای خارجی و دکوراسیون داخلی ویلا.

۲) پیوستگی و هماهنگی در استفاده از رنگهای مورد استفاده در طراحی ویلا.

۳) هماهنگی و همخوانی نمای ویلا در طراحی آن با مواردی چون مصالح و متریال ها، مدل های متنوع درب و پنجره و دیگر اجزای تشکیل دهنده ویلا به جهت زیبایی و جذابیت بیشتر.

۴) استفاده بهینه و حداکثری از المانهای موجود در ساخت ویلا (فضای سبز، پارکینگ، فضای باغ، محوطه ویلا، استخر، آبنما، آلاچیق) که نقش بسیار مهمی در کل طراحی محوطه ویلا و زیبایی و راحتی ویلا خواهد داشت.

۵) توپوگرافی، عوارض زمین، درختان و گیاهان شاخص، دسترسی ها، حدود زمین، عقب شینی ها، ساختمان های همسایگی، بادهای غالب، قوانین و مقررات محدود کننده حاکم بر ساخت و ساز در منطقه، مشخص کردن زاویه تابش نور خورشید.

آشنایی با زمین و ترسیم نقشه آن در محوطه سازی ویلا

وجود یک نقشه خوب و کارا می تواند راهنمایی مناسب در مسیر طراحی و اجرای محوطه ویلا باشد. حدود زمین، ساختمان، درختان، گل ها و گیاهان، معابر، طراحی فضا های خارجی و المانهای موجود در آن مانند آبنما، آلاچیق، تاب یا ننوی آویخته، میز غذاخوری، معبرها، شناسایی مسیر رسیدن به خانه، مکان یابی مناظر و دیدهای مناسب و زیبا، تعیین مسیر وزش باد همگی از مواردی می باشد که می بایست در ترسیم نقشه و طراحی ویلا مورد توجه قرار گیرد.

طراحی ویلا به سبک مدرن (ویلای مدرن)

سبک مدرن و طراحی ویلا مدرن بر اساس معماری مدرن همواره متشکل از فرایندی است که باید طراح بر اساس آن روند، طراحی را پیش ببرد. این فرایند در همه جا شناخته شده و یکپارچه است که با انجام آن ، بهترین طرح برای اجرا آماده می شود و تشکیل شده از سه قسمت در بخش های تئوری و عملی از مرحله پیش طرح تا اجرای ساختمان که در پیش گرفته می شود این بخش ها عبارتند از:

    • مطالعات پروژه طراحی ویلا
    • طراحی ویلا
    • اجرای ویلا
 

۱) مطالعات طراحی ویلا

مرحله مطالعات که تشکیل یافته از چند قسمت است و یکی از ارکان اصلی پروژه می باشد. این قسمتها عبارتند از: مشخص نمودن سبک طراحی ویلا، برنامه فیزیکی پروژه، مطالعات اقلیمی و هواشناسی، ارائه لکه گذاری اولیه و ابعاد و اندازه های مربوط به کلیه  فضاها.
سبک طراحی به پیشنهاد طراح، خواسته ها و سلیقه  کارفرما مشخص می شود و باید پیشینه  تاریخی آن سبک مد نظر قرار گیرد . شایان ذکر است که در اینجا سبک معماری مدرن و طراحی ویلا مدرن مورد بررسی قرار می گیرد و در خصوص آن توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

۲) طراحی ویلا

ارائه  نقشه های مربوطه که تشکیل یافته از نقشه های معماری، سازه، برق و مکانیک
اولین گام برای شروع پروژه را معمار بر می دارد. دیدگاه خاص معمار برای طراحی یک ویلای مدرن، کمک زیادی به پرورش ایده طرح می کند. طراح می بایست تمامی زوایای مربوطه را در اتود اولیه و ترسیمات طرح در نظر داشته باشد، این کار به ما کمک می کند که ایده ال ترین طراحی ویلا را به کارفرما ارائه کنیم.
هر کدام از نقشه های ذکر شده در قسمت طراحی توسط کارشناسان و متخصصان مربوط به خود طراحی و ارائه می گردد و به این صورت که بعد از آماده شدن نقشه ی معماری و تائید آن توسط مراجع قانونی (شهرداری ها) نقشه ها جهت طراحی سازه و محاسبات سازه ای تحویل مهندسین سازه شده و همچنین بعد از محاسبات و مشخص شدن موارد سازه ای از قبیل نوع سازه (بتنی یا فولادی) ضخامت سقف ها و ستونها نقشه ها جهت طراحی و محاسبه  تاسیسات الکتریک و مکانیک تحویل مهندسین الکتریکال و مکانیکال می گردد.
لازم به ذکر است که در طول مراحل محاسبات و آماده سازی نقشه ها جهت هماهنگی بیشتر و حل مشکلات احتمالی پیش رو در حین اجرا، جلساتی بین مهندسین معماری، سازه، تاسیسات الکتریک و مکانیک برگزارخواهد شد.

۳) اجرای پروژه ویلایی

عملیات اجرایی ساختمان بعد از تهیه ی نقشه ها و تائید آنها توسط شهرداری و همچنین پس از مشخص نمودن سرپرست کارگاه و مهندسین نظارت، اجرا، مشاور و انتخاب پیمانکاران با تجهیز کارگاه شروع می شود.

اصول طراحی ویلا مدرن

روندی که در طراحی ویلا مدرن باید پیش رو قرار گیرد ابتدا طراحی فرم کلی ساختمان یا همان طراحی حجم می باشد . در طراحی ویلای مدرن فرم ها عموما مکعبی و ترکیبی از پیوستن احجام در یکدیگر است.

ال اس اف | سازه Lsf | ال اس اف ایران | قیمت ال اس اف | ویلا Lsf | مجری تخصصی سازه Lsf | مرکز ال اس اف

طراح ویلا با استفاده از سطوح قائم و افقی و همچنین پر و خالی کردن آنها به فرم مورد نظر خود می رسد، این فرمها به دلیل داشتن زوایای ۹۰ درجه بیشترین فضا را در چیدمان به طراح می دهد.فرم کلی ساختمان نسبت به برنامه فیزیکی و دیاگرام های افقی و عمودی تحت تاثیر قرار می گیرد، بطور مثال اگر در برنامه فیزیکی، طراحی ویلا مدرن دوبلکس در دستور کار باشد، فرم های کلی و خط شکست آسمان متفاوت می باشد و حجم ساختمان پویاتر و جذاب تر می شود.
بعد از شکل گیری حجم کلی ویلا مدرن بخش های دیگر طراحی شروع می شود که هرکدام دارای محوریت خاص خود هستند. مانند: طراحی پلان ویلا (حل پلان)، چیدمان داخلی فضا، طراحی نما، طراحی فضای محوطه ویلا، مبلمان فضای خارجی و در پایان نورپردازی داخلی و خارجی ویلا.

مرکز ال اس اف ایران  

 

پیام دشت پارس مجری تخصصی سازه های فولادی سبک ال اس اف LSF با هدف ارتقاء صنعت ساختمان در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم قاب سبک فولادی  (Lightweight Steel Framing)با بهره گیری ازتجربه و تخصص در سال ۱۳۸۵شروع به فعالیت نموده و با توجه به افزایش روز افزون تقاضای ساخت ساختمان به روش LSF با مزایای فراوان اعم از مقاومت در مقابل زلزله ، کاهش زمان ساخت ، جابه جایی آسان ، دقت بالا در اجرا و قابلیت بازیافت تا ۹۵درصد و….. تمامی تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این تکنولوژی نوین ساختمانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از برترین شرکتهای سازنده ساختمان به روش صنعتی (قاب فولادی سبک) ارائه خدمات می نماید.

با ما به رویاهایتان نزدیکتر شوید

 

طراح، سازنده و مجری سازه‌های سبک فولادی (ال اس اف)

طراحی , مشاوره و نصب مزارع خورشیدی
انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی ، محاسبات وفروش سازه های LSF & CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت : info@lsf.ir

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

همراه فروش : 09023737277

مرکز تماس : 1753

3-آدرس دفتر : تهران – پاسداران – خیابان گل نبی – پلاک 40

4-همراه مهندس محمدی (مدیرعامل) : 09124942628

Call Now Button