پرش به محتوا

ویلای پیش ساخته

ویلای پیش ساخته

ویلای پیش ساخته چیست؟ 

روش های ساخت ویلای پیش ساخته چیست؟

آیا ویلای پیش ساخته همان کانکس ها هستند؟

ویلای پیش ساخته با سازه ال اس اف چیست؟

مزیت ساخت ویلای پیش ساخته با سازه ال اس اف چیست؟

آیا ویلای پیش ساخته قابل جابه جایی است؟

این قبیل سوالات، از جمله سوالاتی است که ممکن است اگر قصد ساخت ویلا یا ساختمان داشته باشید ممکن است برایتان پیش آید پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا برای شما از ویلاهای پیش ساخته و سازه ال اس اف به عنوان یک سازه برای ساخت ویلا پیش ساخته توضیح دهیم….

ویلای پیش ساخته چیست؟

ویلای پیش ساخته با سازه ال اس اف

ویلای پیش ساخته عنوانی است که شاید این روزها به کرات به گوش شما خورده باشد، و بسیاری آن را با کانکس اشتباه بگیرند، در واقع این اشتباه پیش آید که ویلای پیش ساخته، همان کانکس ها هستند که نامشان عوض شده است، اما در واقع اینگونه نیست و تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد.

ساختمان و ویلای پیش ساخته با پیشرفت تکنولوژی در عرصه ساختمان شکل گرفته است. با توجه به نیاز جامعه بشری به ساختمان های بیشتری که با سرعت بالاتری ساخته شوند، دانش به کمک جامعه انسانی آمده است تا این نیاز را برطرف کند و در نتیجه بحث ساختمان های پیش ساخته شکل گرفت.

تفاوت کانکس با ساختمان های پیش ساخته

کانکس هایی که به صورت عمده (به جز در موارد خاص که به درخواست مشتری طراحی های خاصی برای آن انجام می شود) وجود دارند اصولا یک اتاقک پیش ساخته هستند که به طور معمول برای اسکان موقت افراد استفاده می شود. کانکس ها همانطور که ذکر شد، در شکل عمده آن اتاقک هایی هستند که به صورت پیش ساخته در کارخانه تولید و به صورت آماده به محل برده می شود. 

مدرن ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی در عرصه ساختمان شکل گیری سازه ال اس اف به عنوان یک سازه برای ساختمان های پیش ساخته است. ساختمانی که با سازه LSF ساخته می شود کاملا متناسب با نقشه مورد نظر کارفرما تولید می شود. امروزه در جوامع مدرن و پیشرفته قادرند با استفاده از سازه ال اس اف ساختمان های آسمان خراش تا 10 طبقه را نیز بسازند.

سازه LSF یک نوع از سازه های پیش ساخته است که در کارگاه تولید می شود و سپس به محل پروژه حمل و در آنجا نصب می شود. در راستای پایداری ساختمان از سازه ال اس اف استفاده می شود.

سازه ال اس اف برای انواع ساختمان ها مانند : ساختمان های ویلایی، بیمارستان، هتل و آپارتمان، مدرسه و دانشگاه ، رستوان ، مراکز خرید، ساختمان های اداری و دولتی و … قابل استفاده است و به همین دلیل به عنوان یکی از سازه های مناسب در سطح جهان که محدودیت بالایی دارد شناخته شده است.

سازه ال اس اف یا سازه فولادی سبک در برابر نیروی وارده حاصل از زلزله بسیار مقاوم است و در کنار مقاومت بالایی، سرعت بالای ساخت، دوام و طول عمر بالا ، امکان جابه جایی ، صرفه جویی در مواد و انرژی و دوستدار طبیعت بودن و … مزایای سازه ال اس اف است.

مزایای سازه ال اس اف را به طور کامل ببینید….

سازه ال اس اف

روش های ساخت ویلا

برای ساخت ویلای پیش ساخته سازه های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. از سازه های بتنی، آلمینیومی، فولادی و ال اس اف می توان برای ساخت ویلای پیش ساخته استفاده کرد.

هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که می توانید آن را مطالعه کنید.

ساخت ویلا با سازه ال اس اف

ساخت ویلا lsf

سازه ال اس اف از لغت Light Weight Steel Frame به معنای سازه سبک فولادی گرفته شده است.

سازه ال اس اف با استفاده از ورق فولاد با روکش گالوانیزه تولید می شود. روش ساخت این سازه به اینگونه است که با توجه به در خواست کارفرما نقشه و پلان ساختمان طراحی می شود و سپس در کارخانه، سازه به صورت پروفیل های استاد و رانر خام تولید می شود و سپس به محل پروژه برده می شود.

  • در سیستم تولید ال اس اف به رو ش کانادایی کلیه مراحل عملیات مربوط به برش، ایجاد سوراخ و مونتاژ قطعات توسط افراد در محل مربوط به پروژه انجام می شود.
  • در سیستم تولید ال اس اف به روش نیوزلندی سازه با دستگاه سی ان سی به صورت دیوار تولید شده و سپس به صورت پک شده به محل انجام پروژه برده می شود و در انجا به روی هم نصب می شود.

ساختمان هایی که با سازه ال اس اف ساخته می شود قابلیت ساخت تا 3 طبقه را دارد و برای ساختمان های تا 5 طبقه باید به صورت ترکیبی با سازه های دیگر ساخته شود.

یک ساختمان و ویلای یک الی دو طبقه در مدت زمان 60 روز و ساختمان 3 الی 4 طبقه در بازه زمانی 60 الی 90 روز ساخته می شود. مدت زمان ساخت یک ساختمان با سازه ال اس اف بنا به دلایل گفته شده بسیار کوتاه است و همان طور که گفته شد همین کوتاه بودن زمان ساخت سبب می شود تورم تاثیر ناچیزی بر آن بگذارد.

 یکی دیگر از دلایل عدم تاثیر تورم بر سازه ال اس اف این است که به محض بستن قرارداد ورق فولاد لازم برای کل سازه خریداری می شود و این باعث می شود که برخلاف سایر سازه ها که مصالح به مرور با توجه به نیاز خریداری می شود و تورم شامل حال مصالح می شود در سازه ال اس اف این اتفاق نیفتد.

مزایای ویلای پیش ساخته با سازه LSF

سازه ال اس اف مزیت های زیادی دارد :

  • سازه ال اس اف یک سازه سبک و بسیار مقاوم است و در برابر زلزله بسیار محکم است و به دلیل وزن سبک سازه در صورت وجود صدمه، خسارت مالی و جانی بسیار کمتری دارد.
  • سازه ال اس اف از پروفیل های استاد رانر تولید می شود و نسبت به سازه های سنتی و سازه های دیگر وزن کمتری دارد و بعد از تولید به صورت قطعات پروفیلی کوچکتر به محل پروژه حمل می شود  و در آنجا نصب و متصل می شود.
  •  در سازه های دیگر تمام مراحل کار در محل پروژه انجام می شود و به همین دلیل تحت تاثیر شرایط آب و هوایی است، به این عبارت که ممکن است تحت شرایط جوی، مثل بارش باران کار، تا مدت زمانی حتی متوقف شود.  
  • در سازه ال اس اف به دلیل تولید شدن در کارخانه تحت تاثیر شرایط جوی نیست و سرعت عمل کار بالاتر است. 
  • برآورد دقیق هزینه ساخت در سازه ال اس اف بر خلاف سازه های دیگر امکان پذیر است و فرآیند تورم بر فرآیند ساخت تاثیر نمی گذارد.

مزایای ویلای پیش ساخته بسیار زیاد است و به عنوان یک سازه محبوب در عصر حاضر شناخته شده است و در واقع هر کس اندک اطلاعاتی در حوزه سازه ال اس اف داشته باشد اگر قصد ساخت ویلا و ساختمان داشته باشد حتما برای ساخت ویلای خود به سراغ سازه ال اس اف می رود.

برای دانستن سایر محاسن سازه ال اس اف: مزایای سازه ال اس اف را مطالعه کنید…

عدم ساخت درگاه های بزرگ و عدم امکان ساخت ساختمان هایی با سازه ال اس اف (به صورت منحصرا) طبقات بیشتر از 4 متر وجود ندارد

انتقال ویلای پیش ساخته

انتقال سازه ال اس اف

اینکه ویلای پیش ساخته به چه صورت جابه جا می شود و چون در کارخانه تولید می شود بسیاری از افراد تصور می کنند که این سازه هم مانند کانکس در داخل کارخانه کامل تولید و متصل می شود و به صورت کامل به محل برده و در آنجا قرار می گیرد تصور اشتباهی است.

منظور از پیش ساخته و قابل جابه جا کردن سازه ال اس اف به عنوان یک سازه برای ساختمان پیش ساخته این است که سازه در کارخانه به صورت پروفیل های استاد و رانر خام تولید می شود و سپس به دلیل سبک بودن، پروفیل ها به محل انجام پروژه منتقل می شود و بعد از عملیات برش و سوراخ کاری و … در محل بر روی هم نصب می شود.

Call Now Button