دیوارهای سازه های ال اس اف LSF

پنل های قاب های باربر سازه ای(Structural Load bearing wall) :

این نوع قاب های دیوارهای LSF به طور کل باربر و سازه ای بوده .

و تمام بارهای ثقلی و نیروهای جانبی ساختمان را تحمل می نمایند.

ساختمان های ساخته شده با قاب های سازه ایLSF دارای محدودیت در ارتفاع ساختمان و ارتفاع طبقات می باشند.

محدودیت ارتفاع هر دیوار باربر سازه ای تا ۱۶فوت (۴۸۰ سانتی متر) می باشد .

و امروزه تا ۱۰ طبقه را می توان با این سیستم طراحی و به اجرا در آورد.

پنل های قاب های باربر غیرسازه ای – میان قاب (Non-Structural Load bearing wall, Infill wall) :

این قاب ها در برابر نیروهای مکش و فشار باد و نیروهای صفحه ای باربر هستند .

اما برای بارهای ثقلی ساختمان طراحی نمی شوند.

این نوع قاب ها عمدتاً به عنوان دیوارهای پر کننده میان قاب ها در سازه های بتنی یا فولادی مرسوم به کار می روند.

مزیت استفاده از این قاب ها کاهش بار مرده ساختمان است .

در نتیجه کاهش مقاطع سازه اصلی و تأمین رفتار مناسب در برابر نیروهای جانبی مانند زلزله و همچنین انتقال مزیت های سازه های سرد نورد به سازه های مرسوم نظیر فقدان آوار و علل مصدومیت ها و کاهش خطرات جانی در برابر زلزله و دیگر فواید آن نظیر موارد مربوط به ساختمان سبز و استفاده از مصالح تجدید پذیر و شاخص های تسعه ی پایدار می باشد.

پنل های غیرباربر غیرسازه ای – جداکننده (Non-Structural Non-Load bearing wall, Partition) :

این نوع قاب ها برای جداسازی فضاهای داخلی ساختمان که خارج از قاب های سازه ای بوده و مسائل سازه ای و بارگذاری بر روی آن ها مترتب نیست کاربرد دارند و به عنوان پارتیشن داخلی (Partition) طراحی و اجرا می شوند.

انتظار هیچ نوع تحمل بار یا مقاومت در برابر نیرویی از پارتیشین ها نمی رود .

و تنها موارد خاص مورد انتظار از این نوع قاب ها عایق بندی در برابر انتقال حرارت، صوت و رطوبت می باشد.

 

دیوارهای پرده ای پوشش خارجی – برون قاب (Curtain wall) :

این نوع دیوارها به عنوان دیوارهای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند .

که هیچ نوع بارگذاری سازه ای بر روی آن انجام نمی گیرد و تنها در برابر فشار و خلاء ناشی از مکش باد طراحی می شوند.

تنها بار ثقلی وارد بر این نوع دیوارها وزن خود دیوار است که إستادها باید بر اساس آن انتخاب شوند.

عمده مزیت این نوع دیوارها کاهش و حذف بارگسترده ی خطی دیوارهای جانبی ساختمان است .

و در نتیجه صرفه ی اقتصادی و به سازی فنی در مقاطع سازه ی اصلی ساختمان و همچنین رفتار مناسب و فاقد خطر در زلزله می باشد.

رانر

در دیوارهای پوششی عمدتاً از رانر استفاده نمی شود.

و إستادها به صورت ممتد و متصل به هم در راستای سازه تا بام ساختمان برروی هم قرار می گیرند .

و توسط براکت هایی که در سازه های بالای ۳ طبقه دارای تمهیداتی برای دریفت سازه و عدم تأثیرگذای سازه بر دیوار می باشند به سازه ی ساختمان متصل می شوند.

در این شرایط دیوارها به طور کامل خارج از قاب های سازه بوده و به شکل پرده ساختمان را می پوشاند.

استفاده از این روش برای انتقال مزایای سیستم LSF به ساختمان هایی با سازه های بتنی یا فولادی مرسوم به ویژه در ساختمان های بلند مرتبه بسیار مؤثر است.

و می تواند با کاهش بارهای مرده ی ساختمان موجب کاهش وزن سازه و تأثیرات کاهش هزینه های اقتصادی در سازه ی آن و افزایش ضریب ایمنی سازه و همچنین انتقال مزایای دیگر LSF به ساختمان گردد.

استفاده از دیوارهای پوششی(Curtailwall) امروز یکی از کاربردهای بسیار مرسوم سیستم LSF به شمار می رود.

استفاده های تلفیقی از سازه های سردنورد با دیگر انواع سازه های مرسوم نظیر سازه ی فولادی و سازه های بتنی مهم ترین عامل تغییر نام این سازه ها از (LGS (Light Gauge Steel-frame به (LSF (Lighrweight Steel Frame بود.

چرا که مسئله ی سبک سازی و پایداری سازه ای ساختمان بیشتر مورد عنایت واقع گردید .

هدف، سبک سازی هر نوع ساختمانی با هر نوع سازه ای بود که می توانست با تلفیق سازه های سرد نورد به عنوان سیستم سازه های هیبریدی(Hybrid Structures) انجام گیرد.

مرکز ال اس اف ایران

انجام کلیه امور طراحی از صفر تا صد
ساخت اضافه اشکوب در 60 روز
ساخت ویلای مدرن در 90 روز
طراحی محاسبات وفروش سازه های LSF&CFS

تماس با ما  :

1-ایمیل شرکت [email protected]

2-شماره های تلفن ثابت : 22491383-22448448-021

3-آدرس دفتر : تهران پاسداران- خیابان گل نبی- پلاک 40- طبقه چهارم شرقی- واحد 404

3- همراه مهندس محمدی :09124942628

4- همراه مهندس چشمه علائی:09123399587

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *